Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

eXode - Voltage Controlled Vol.3.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-10-20 11:41

Voltage Controlled Vol.3 är den senaste gratis refillen av eXode. Ett paket av 60st högkvalitativa patchar som är exklusivt programmerade för Thor. Refillen innehåller allt från hårda solida basar till episka leads och mäktiga pads. Stilarna varierar från old-skool analoga till moderna digitala ljud!

Ladda ner Voltage Controlled Vol.3 från Combinator HQ eller Propellerheads.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-24 19:03

Balla ljud eXode! Skitbra. Jag fick lite kreativitet och gjorde en knasig låt.

- - -

eDt: Skrev om ditt ReFill på min blogg också, bitley's electronic music landscape

Senast redigerat 2008-10-24 19:33
  • Medlem
  • 2008-10-27 19:53

Nice, tack för omnämnandet i bloggen. Cool låt!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-05 09:33

Hehe, tacktack, sentomsider. Vad gör du själv för tongångar med ljuden? Trance? Förbaskat bra ljud är det, hittade en pad också för ett par dagar sedan, blev sittandes länge å fnulade KORDZ.

  • Medlem
  • 2008-11-06 11:10

Just VC3 är väl lite mer inriktad till att kunna göras trance med men det var inget mål när jag rattade. Jag rattar väldigt mycket patchar utan att för den skull själv göra musik av det, just för att jag tycker att det är skoj att lära mig och samtidigt försöka få det mesta ut av Thor.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-06 12:28

Det är rätt, keep goin'! Kan du göra DX7-harpan då? Kolla FM7/FM8-tråden. Den vore riktigt najs att ha i reasonracket.

  • Medlem
  • 2009-01-18 12:27

Aaah, FM Harpa

Ursprungligen av PF:

Det är rätt, keep goin'! Kan du göra DX7-harpan då? Kolla FM7/FM8-tråden. Den vore riktigt najs att ha i reasonracket.

Har bifogat en .zip fil med en .zyp fil till Subtractor inuti. Har inte satt ljudet till 100% men kanske är något att utgå ifrån?

  • Medlem
  • 2008-11-06 13:17

Klurigt. Något att bita i kanske

  • Medlem
  • 2008-12-23 20:15

*bump* missa inte denna välprogrammerade samling som dessutom är helt gratis!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-22 21:09

Oj! Det var inte dåligt skruvat!!! Det här kan jag nog få använding av. Klart intressant. Ska genast... ratta... å dona... Helhäftigt... får man be om ljud? Kan du fixa basljudet till Michael Jackson's Thriller? Du får använda hur många grejer du vill i en combo...

1
Bevaka tråden