Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bytte namn på mappen med all musik.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ystad
  • 2008-10-23 19:25

Som rubrik, nu måste jag leta upp låtarna en för en i itunes för att de ska skickas över till ipoden igen. någon som kan ett snabbare sätt så man göra allt automatiskt kanske?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-10-24 11:41

Kanske bytade tillbaka namnet på mappen?

LOL stavning

Nu ska vi vara snälla Makke91. Det är inte alltid lätt att svtava rätt.
Det heter bytte. Finns inget som heter bytade men vi förstår precis vad du menar ändå TiLL.
Välkommen hit föresten Makke91 ! Spring gärna iväg och skriv i Personliga presentationer - 99.se (och du med TiLL) ! Hur gick det med din Nokia N95, köpte du en ?

TiLL: Vet tyvärr inte riktigt hur man ska göra. Antar att du menar att musiken som tidigare låg i mappen har "spritts" ut och inte är samlade längre. Undrar om det finns någon inställning med Ångra i iTunes ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-24 23:34

OT: Gissar på att TiLL är skåning för här nere (själv relativt nyinflyttad) så verkar just bytade vara ganska vanligt.

  • Medlem
  • Ystad
  • 2008-10-27 20:05

Alla har fel någon gång, tack för rättelsen
Men som gissat är jag ju skåning.

--
Jag har alla mina filer i olika mappar som alla i sin tur ligger i en mapp. Jag bytte (rätt?) namn på denna mapp och då kunde inte iTunes hitta rätt plats på musikfilerna. Hittade igen annan lösning än att leta upp låtarna en efter en i iTunes, tog en stund men nu är allt som jag vill ha det.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-11-06 21:08
Ursprungligen av TiLL:

Jag har alla mina filer i olika mappar som alla i sin tur ligger i en mapp. Jag bytte (rätt?) namn på denna mapp och då kunde inte iTunes hitta rätt plats på musikfilerna. Hittade igen annan lösning än att leta upp låtarna en efter en i iTunes, tog en stund men nu är allt som jag vill ha det.

Hade samma problem när jag höll på att ändra i mapparna med min musik. Fick utropstecken framför en massa massa låtar... Jag gjorde så att jag raderade dem ur itunes och "drag-n-droppade" tillbaka mapparna. Tyckte det var för omständigt att sitta och bläddra fram varje låt för sig.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-10-29 20:11

Tur att man får mail om att det har kommit svar på trådar man har postat i...

TiLL: Hoppas du inte tog illa upp Skönt att det ordnade sig, om jag inte minns fel så hände något liknande mig för länge sen, men då behövde jag bara rätta till en låt så ordnade iTunes resten, dock så glömde iTunes bort ändringen lite då och då.

KaRo: Kanske skulle ta och skriva nåt då :P. Och nej, det blev ingen N95, ville inte tynga ner min ekonomi mer än nödvändigt och mobiler är väl egentligen tänkta till att ringa/smsa på?

Har funderat lite löst på att sälja min nästan oanvända Nokia N95. Den har helt enkelt för mycket funktioner för mig som jag inte använder. Man måste nog var lite extra teknikintresserad för att ha den. Det blir dock foton. Intresserad ?

Jag är också skåning ursprungligen (Helsingborg) fast jag har bott i Göteborg så länge så jag är nog mer göteborgare till själen. Fast jag använder inte bytade.
Visst märker man att det är dialektskillnader här på 99.se. Någon skrev i en tråd att han "stängde ihop" datorn. Det visade sig att han menade att han avslutade datorn. Själv skulle jag då ha skrivit "stänga av". Det är inte lätt med prepositionerna.

1
Bevaka tråden