Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod Touch - Dålig som bara den!!!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag måste nog vara den första i hela den här hemsidan som INTE gillar Ipod Touch. Den har dåliga högtalare,hörlurar. Dessutom måste man vara uppkopplad till internet för att överhuvudtaget göra något. Så om du har länge försökt spara pengar till att köpa en Ipod Touch (som jag gjort) ,lägg ner det. Det är inte värt det.
2190kr för något så dåligt? Nej lägg ner pengarna på något du behöver istället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-04 12:02

Om man är så mån om bra lurar så är det väl något man redan köpt på sig innan? Lite väl att begära superlurar då de ofta kostar från 1000kr och uppåt.
Inte behöver du internet för att spela musik, spela spel, kolla kalendern eller adresser. Det den är till för. Vad är det för funktioner som du inte kan använda utan internet menar du?

  • Medlem
  • 2008-11-04 14:24

Ingen mp3-spelare, mobiltelefon kommer med tillräckligt bra lurar. De måste man köpa till. Högtalaren i touch är inte till för att användas till annat än det allra enklaste, den invändningen köper jag. Varför inkludera något som är dåligt?

Annars är det väl alltid bra att ta reda på vad man köper, istället för att hoppas på glada överraskningar när man kommer hem med paketet...

Själv är jag nöjd och glad ägare till en touch. Visst, ett trådlöst nät över hela Skandinavien hade underlättat, men....

Hej justmyself92 och välkommen hit ! Hoppas du ska trivas här. Det finns flera här som kan hjälpa till med alla frågor som poppar upp. Det är jättemånga nya medlemmar här så man kan få vänta lite med hjälp men har du bara lite tålamod så kommer någon.

IPod Touch är en fantastisk apparat ! Det finns mycket du kan göra utan en internetuppkoppling. Du kan lyssna på musik, titta på dina bilder och använda många program som inte kräver bredband. Jag har flera program som man kan redigera bilder med, ritprogram, alla möjliga musikinstrument att spela på, massor med roliga spel och program som du kan skriva anteckningar med.

Jag har själv trådlöst bredband hemma och det är naturligtvis det bästa om man har en Touch. Tycker att man borde skriva med det i informationen till den iPoden så inte man behöver känna sig lurad som du. Vet inte vad du bor men du pröva att leta upp gratis WiFi som finns på caféer, hotell osv.

Behöver du tips om när det kommer tex nya gratis apps så kolla på AppShopper: iPhone Apps, Deals, and Discovery
Om du köper till hörlurar med mikrofon och programmet Fring från AppStore så kan du försöka använda Touchen som telefon också !

Glömde att säga att bilder och video/filmer blir jättebra i iPod Touch. Ladda ned kortfilmer från iTunes så kan du titta på dom när som helst utan bredband. Mycket snygg grafik. Den här bilden är från en kortfilm jag satte på och sedan tog jag ett kort på den (genom att hålla nere Start och Homeknappen en sekund, bilden sparas i Bilder då) och postade till min dator.

Jag var nog bara ytterst besviken. Och någon sade att jag borde ha vetat om en sak jag köper. Oj ja jag visste. Jag hade läst överallt om hur bra den var i över tre månader hade jag samlat pengar för at kunna köpa den (utan föräldrar). Kanske därför besvikelsen var större.
Ja den har bra grafik, musik och spel. Men utan internet kan man inte göra Något av de sakerna apple är kända för. Dessutom var mitt paket använt innan mig vilket gjorde att jag lämna den idag. Tur.

Ipod Touch är en bra grej, men inte för mig. Min Sony Vaio CR, räcker gott och väl.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-11-04 23:30

Exakt vad är det du förväntade dig kunna göra utan internetuppkoppling?!? Och finns det nån annan grunka som kan detta?

Så egentligen skrev det här inlägget för att göra dålig reklam för iPod Touch och inte för att du ville ha något råd ? Jag menar du lämnade ju tillbaka den idag. Du ville egentligen inte få alla detaljer på hur man kan ha kul med en iPod Touch ?
Du känner dig uppenbarligen lurad. Det gör jag också.:tveksam:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-05 09:45

Smaken är som baken

Jag både skrattar och gråter när jag läser inläggen av Justmyself92. Missförstå mig inte, man får gärna tycka illa om iPod Touch om man vill, men ska man klaga på den får man göra lite mer än att skriva typ "OMG, iPod touch iz teh Suxxor". Vilket det ju mer eller mindre är att säga att man måste ha internet för att göra något med den och sedan när folk undrar vad man menar specifikt bara skriva "sådant som Apple är kända för". Vad är Apple kända för? Snygg design kanske, bra användarinterface, dyr hårdvara?...

Sen att säger att du ska hålla dig till din Sony Vaio Cr istället får mig att tänka att du var ute på fel spår från början. Du vet att det ena är en dator och den andra är en MP3-spelare va? Skulle vilja se dig ge dig ut och jogga med din Vaio CR...
Vidare så undrar jag vad din Vaio klarar av utan internet men som Touch måste ha internet för?

iPod Touch är först och främst en iPod, alltså en MP3-spelare, det är det som iPods är kända för. Detta klarar den av utan internet! Den klarar även (som andra påpekat) av film, kalender, spel och en massa annat utan internet. Det man måste ha "internet" för att surfa på internet (surprise!) och skicka mail, samt om man vill köpa musik eller ladda ned nya Apps utan datorn. Men för detta behöver du "internet" även till din Vaio.

Du kanske borde kolla på iPhone istället? Denna har alltid tillgång till internet (dock lär du får en ganska saftig månadsräkning, men det kanske det är värt).

Så snälla, vill du komma med kritik gör det lite mer seriöst och nyanserat. Jag är faktiskt helt allvarligt fortfarande intresserad av att veta vad du trodde den skulle klara av för mirakel innan du köpte den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-05 22:51

Kan inte göra annat än att hålla med Archangel till fullo!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-06 06:58

Isåfall kan man säga att vilken laptop som helst suger lika mycket som en ipod touch. Eftersom man kan inte göra så mycket på en laptop utan internet, om man nu ser det från din synvinkel

1
Bevaka tråden