Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samma startskiva till 2 datorer?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det något sätt att ha en gemensam startskiva till 2 datorer?
Jag har 2 macmini hemma, en till tv och en till en skärm/skrivbord.
Kan man synca samma startskiva så man kan använda tv med samma innehåll och skrivbordsdatorn? Eller använda en och samma extern hårddisk till 2 datorer?

Jag vill gärna ha samma bokmärken, samma itunesbibliotek, iphoto bilbliotek, mail, kalendrar osv.

Samma startskiva vetetusan, men har du kollat in hur det fungerar med att synca?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-07 16:06

Du kan dela ut delar av din interna hårddisk eller externa med nfs och sedan kan du automontera (via automounter, inte startscript eller annat) dessa under samma paths på din andra pc.

Ex. skulle du kunna ha en server som hostar din Users och delar ut denna till dina 2 klienter via nfs och sedan automonta før att ha samma Users på bægge datorer - al the time

  • Medlem
  • 2008-11-08 21:06

Om du inte har båda datorerna igång samtidigt är det inga problem, men det var kanske inte det du menade?

Ursprungligen av matteus82:

Jag vill gärna ha samma bokmärken, samma itunesbibliotek, iphoto bilbliotek, mail, kalendrar osv.

MobileMe kan ge dig samma bokmärken och kalendrar (går också att fixa via gratis system, men är lite pilligt). IMAP ger dig samma mail, iTunes och iPhoto(?) kan dela med sig av sina bibliotek via Bonjour. Så det mesta du vill ha verkar finnas redan inbyggt som standard i en Mac, utan att försöka boota från samma disk.

1
Bevaka tråden