Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga om "ljudutrymmet"

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-11-07 23:31

Hej!
Har en fråga om ljudutrymmet i min ipod nano 3G.
När jag i iTunes går till ipoden står det att ljudet tar upp 978,4 MB, men musiken jag synkat tar bara upp 976,2 MB.... varför denna skillnad?... är det bildmaterialet till albumen som tar upp 2,2 MB?

Tack på förhand!

Senast redigerat 2008-11-08 14:53
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-11-08 15:23

Nu när jag lagt in lite mer musik, till 1,16 Gig.... då står det att ljudet också är 1,16 Gig, men här är ju exaktheten inte på MB nivå - som den var då man hade under 1 Gig musik.

...ajja spelar väl inte så stor roll med några MB hit och dit, jag va mest lite nyfiken om någon visste.

Ja, det där är intressant.
Det är det ju aldrig så att man får tex 16 GB när man köper en iPod Touch. På min visade det 14,60 GB när jag kollade i iTunes när den var nyköpt. Vad är det som tar så mycket utrymme i iPoden ? Jag trodde att det var det tomma utrymmet som anges men så är det uppenbarligen inte.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-11-08 21:33

Det är normalt. Formateringen tar ett antal procent, vet inte exakt hur mycket...

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-11-09 23:43

Jo vet att formateringen tar några MB.... har en 4 Gig som formaterad är 3,6 Gig, inget konstigt med det.

...min fråga gällde om hur mkt utrymme "ljudet" tar upp, de man ser när man kopplar in ipoden (i iTunes), där tog ljudet upp några MB mer än vad musiken jag synkade var. Undrade bara vad dessa MB extra på ipoden innehöll - misstänker sj att de kan vara bildmaterialet.
Någon som vet?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-11-10 17:07

Kan då inte vara annat än Bildmaterial...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-11-10 20:21
1
Bevaka tråden