Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dvd studio fråga (importera video)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2008-11-09 15:54

Jag importerar en video från final cut till dvd studio. I statusfältet är de dock en gul prick, vad är problemet?
exporterade ju som quicktime med chaptermarkers och dv pal 48khz anamorphic.
något förslag på vad som är fel?

det är inget fel men filmen måste ju komprimeras/delas till m2v och ljudfil, detta görs normalt i compressor men kan göras av dvdsp, räkna dock med att det tar tid. Förslagsvis läser du i manualen om hur du skall gå tillväga med compressor.

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-11-09 17:48

Enligt tutorials jag sett ska de bara vara att exportera som quicktime fil i final cut. välja format vilket jag gjort, har valt chapters och kryssat ut båda rutorna då jag bara behöver en referens fil då projektet bara görs på denna dator.
sen importerar jag referens filen till dvd studio, på tutorial filmerna så börjar filmen laddas under status och blir sen en grön prick, min är dock gul, varför?
jag exporterar ju sen från dvd studio för att få med menyer och då blir väl VIDEO_TS mappen, man kan ju bränna projektet direkt till en dvd vad jag förstår.
men funkar detta om statusknappen på de importerade videon är gul?

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-11-09 19:25

Lekte runt under inställningar och helt plötsligt började programmet ladda in filen, fråga mig inte vad jag gjorde men nu fungerar de

1
Bevaka tråden