Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adapterpanik i Malmö

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon i centrala Malmö som är villig att låna ut en adapter till en "Western Digital Mybook Studio Edition 1Tb" imorgon torsdag under 2 timmars tid? Har glömt adaptern i Danmark och behöver en akut nu i en studiosituation för överföring av ljudmaterial.

Andreas

  • Medlem
  • 2008-11-12 22:45

Vad har den för specifikationer? Dvs, vad levererar den för ström? Kan fungera bra med en adapter med samma specar även om det inte är originaladapter.

Power Dissipation
AC Input Voltage 100-240 VAC
AC Input Frequency 47-63 Hz

...står det på wd:s hemsida. provade med en aphex adapter med spec inom dom ramarna men utan succé. är rädd för att skada hdn, ovärderliga grejer på den, så jag vill inte chansa.

Fast det är ju snarast vad den ger ifrån sig som är intressant! De där siffrorna är bara vad adaptern vill ha, vilket alltså är det som finns i det vanliga elnätet...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-13 08:26

Ajajaj.........tog du fel adapter igår så har du stora problem nu.

WT

Ursprungligen av waveterm:

Ajajaj.........tog du fel adapter igår så har du stora problem nu.

WT

Tror inte det är nån fara. Hade den inkopplad i 10 sekunder bara för att se om den snurrade igång, men det kanske räcker för att för att skapa trubbel. Tänker inte experimentera mer, hoppas på att nån är vänlig nog att låna ut en för några timmar.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-13 08:33

Adaptern ska lämna 12VDC på sekundärsidan enligt usermanualen.

Aphex har väl alltid kört AC på sekundärsidan vad jag vet.

WT

  • Medlem
  • 2008-11-13 11:09

10 sekunder kan utan problem få det att smälla om den är dåligt byggd. Är den bra byggd så skall den inte ta skada av det.

  • Medlem
  • 2008-11-13 11:38

Så länge det inte är någon form av hw-raid eller något kan du väl ta ut disken och kör den internt istället

Har fixat en adapter nu och hårddisken och innehållet mår till min lättnad bra.

  • Medlem
  • 2008-11-13 14:03

Puh. Grattis. Det gör ont när diskar brister.

1
Bevaka tråden