Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har någon kört 2.2-uppdateringen?

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-11-21 09:23

Nån somuppdaterat ännu?

Hur funkar street view i sverige, funkar det alls?
Andra erfarenheter om problem vid uppdatering (ej jailbreak då) ?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-11-21 10:16

Jag körde i den i min nu.

Den verkar fungera som den ska. Har inte jailbreak.

Street View finns inte i Sverige

Street View finns bara producerat för några städer i USA och Kanada. Frankrike är på g, men det är ju inte precis billigt att skapa street-view-panos...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-21 11:23

Kan man uppdatera den på en annan dator än den man synkar med? Jag synkar med Mac hemma och är på jobbet med en PC.

När jag försöker uppdatera så står det "Kunde inte kontakta iPhone programuppdateringsservern. Kontrollera att nätverksinställningarna är korrekta och att nätverksanslutningen till internet fungerar, eller försök igen senare."

Jag har fått upp det här innan när jag försökt uppdatera men då har jag bara behövt klicka några gånger till på "Leta efter uppdatering" och laddat ner. Any ideas?

Ursprungligen av beh:

Kan man uppdatera den på en annan dator än den man synkar med? Jag synkar med Mac hemma och är på jobbet med en PC.

Ja man kan uppdatera på en annan dator än den man synkar med... Jag har iaf precis uppdaterat med macen på jobbet.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-11-21 20:46
Ursprungligen av Nomaden:

Street View finns bara producerat för några städer i USA och Kanada. Frankrike är på g, men det är ju inte precis billigt att skapa street-view-panos...

Street view finns i:
USA - ett stort antal städer
Frankrike
Italien
Spanien
Japan
Australien

Än så länge...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-21 12:07

Cyndia fungerar inte i och med 2.2an så kör ni en hackad iphone VÄNTA!

Ursprungligen av 20hz:

Cyndia fungerar inte i och med 2.2an så kör ni en hackad iphone VÄNTA!

Ptjadu, att det inte finns jailbreak till den är väl MINSTA problemet om man kör hackad. Kör man hackad bör man läsa här:

blog.iphone-dev.org | Sir, step away from the keyboard.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-21 18:44
Ursprungligen av 20hz:

Cyndia fungerar inte i och med 2.2an så kör ni en hackad iphone VÄNTA!

Big surprise?

Det har det aldrig gjort på någon update så varför skulle det göra så nu?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-21 21:13
Ursprungligen av zappee:

Big surprise?

Det har det aldrig gjort på någon update så varför skulle det göra så nu?

2.0 > 2.1an var det bara att köra update på allt. Ok att programmen inte fungerade men det var endast att installera om allt så var det igång om jag inte misstar mig. Så jo visst är det en viss skillnad, inte sant?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-21 13:29

Största problemet är att ens hackade iPhone kommer troligtvis inte fungera om du uppdaterar till 2.2an varav det är rätt bra att jag varnar att cyndia inte fungerar då alla program nollställs och troligtvis aktivierngen också då man kör på en gammal iPhone 2G. Jag kör själv en importerad italiensk iPhone och behöver inte bry mig om cyndia eller inte mer än att jag använde background appen och lite annat trevligt som nu försvann tills den blir jailbreakad igen.

Övrigt finns denna tråd redan. http://www.99.se/nyhetstips-ipod-iphone/251756-iphone-firmware-2-2-tillg-nglig-nu-5.html

Så slå ihop och stäng denna. Tack.

Uppdaterat och det funkar klockrent, naturligtvis tappar man alla icke Appstor program men det vet man väl om vid detta laget.

Tycke att mail funkar bättre och kontakter

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-21 15:52

Äntligen krashar inte Safari så fort man går in på en "tyngre" sida.
Men att dom lagt till Googlefältet så pass stort så url-raden blivit mindre är värdelöst...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-21 23:11

WilleZ: Du får en helt nomral iPhone, dvs den tappar hela jailbreaken.

weei_85: Som jag tidigare skrev så försvinner alla settings och jag tror inte en iphone 2g kommer fungera förens quickpwn släpps för 2.2an. Dvs jag rekommenderar inte dig att uppdatera.

Efter att jag uppdaterade min iPhone så verkar det ha blivit något knas med sensorerna som känner av ljuset där man befinner sig. Displayen är på lägsta ljusstyrka och ändrar sig inte först man sätter telefonen mot en ljuskälla i ett antal sekunder, när man låst den och låser upp den igen så är displayen mörk igen. Någon som känner igen detta problem eller har någon slags lösning? Har precis återställt den, men den vill inte funka för det.

Jag är jättenöjd med uppdateringen. Safari är stabilt, även med iPod igång. Kontakter är snabb och hittills verkar den rapp och stabil!

Till ALLA som har en HACKAD/JAILBREAKAD/osv

UPPDATERA INTE

Det finns ingen Jailbreak för 2.2 ännu och era iPhone's kommer låsa sig tills en Jailbreak kommer..

som ovan nämnt:

LÄS TRÅDEN INNAN NI POSTAR DESSA FRÅGOR...!:tveksam:

(jag skriker inte, stora bokstäver för att fånga deras uppmärksamhet):cool:

Ursprungligen av Pain Reaper:

Till ALLA som har en HACKAD/JAILBREAKAD/osv

UPPDATERA INTE

Det finns ingen Jailbreak för 2.2 ännu och era iPhone's kommer låsa sig tills en Jailbreak kommer..

som ovan nämnt:

LÄS TRÅDEN INNAN NI POSTAR DESSA FRÅGOR...!:tveksam:

(jag skriker inte, stora bokstäver för att fånga deras uppmärksamhet):cool:

Nja... jag har (hade) en jailbreakad telefon och inte sjutton låste sig den efter en uppdatering... Visserligen så försvann alla JB applikationer men det visste jag att det skulle göra, men låsa sig, nix.

Men det är klart, det är ju en "äkta" Telia 3G modell så den betedde sig exakt som det var sagt i denna tråd;)

Personligen så tycker jag att det var värt att uppdatera, telefonen är mycket mer "alert" och rent allmänt snabbare med 2.2 och sedan så fungerar "är" tillsist

Ursprungligen av BlackSmp:

Nja... jag har (hade) en jailbreakad telefon och inte sjutton låste sig den efter en uppdatering... Visserligen så försvann alla JB applikationer men det visste jag att det skulle göra, men låsa sig, nix.

Men det är klart, det är ju en "äkta" Telia 3G modell så den betedde sig exakt som det var sagt i denna tråd;)

Personligen så tycker jag att det var värt att uppdatera, telefonen är mycket mer "alert" och rent allmänt snabbare med 2.2 och sedan så fungerar "är" tillsist

Men är din mobil låst till Telia eller AT&T..?

Sen måste jag ju bara få utlopp för min enorma glädje över at kunna stänga av rättstavningsskiten!!:D
Har 1 GB data/mån (39:- hos Comviq;)) så jag använder aldrig WiFi så om jag har det problemet att det droppas vet jag inte.. Annars tycker jag det verkar fungera bra med 2.2...
Ska dock ge det några dagar för att se om den fortfarande fryser i en evighet så fort den byter mellan 3G o GPRS-nätet..:tveksam:

Gillar att man nu kan se alla screenshot's på appstore-programmen direkt i Ipoden. Högupplösta och i helskärm dessutom.

  • Medlem
  • 2008-11-22 13:53

Kamma er nu. Läs vad tråden heter en gång till och svara utifrån det.
Raderar en del ot-krafs.
Admin

Efter att jag gjorde uppdateringen till 2.2 har min iphone börjat tappa wi-fi, iaf enligt symbolen i vänsterhörnet..
Ibland sitter jag på msn via iphone eftersom jag inte orkar sitta i en datastol utan föredrar sängen eller soffan. Jag vill ju inte slösa något av mina 100 mb på det när jag egentligen inte behöver det!
Någon annan som stött på problemet? Vad kan man göra? inte så mycket antar jag..
Undviker helst att lämna in den igen eftersom jag redan gjort det en gång och det tog 3 veckor innan jag tillslut bara fick en ny ändå!

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-11-24 08:59

Prova att återställa den totalt genom iTunes om du inte kan hitta nåt fel på din wifi/router.....

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-11-24 09:17
Ursprungligen av hernsell88:

Efter att jag gjorde uppdateringen till 2.2 har min iphone börjat tappa wi-fi, iaf enligt symbolen i vänsterhörnet..
Ibland sitter jag på msn via iphone eftersom jag inte orkar sitta i en datastol utan föredrar sängen eller soffan. Jag vill ju inte slösa något av mina 100 mb på det när jag egentligen inte behöver det!
Någon annan som stött på problemet? Vad kan man göra? inte så mycket antar jag..
Undviker helst att lämna in den igen eftersom jag redan gjort det en gång och det tog 3 veckor innan jag tillslut bara fick en ny ändå!

Jag har samma problem.
När jag öppnar tex mailen kommer listan på tillgängliga nät upp.
Dock saknas mitt eget från listan.
Ofta räcker det att gå in i inställningarna och titta på wireless inställningarna så kopplar den upp på mitt wifi.
Ganska jobbigt att göra det varje gång!
Jag testar att återställa så får vi hoppas att det hjälper.

Jepp. Samma krux här. Hoppas detta är omfattande - att måååånga har problemet - då kommer en fix snart

Ursprungligen av DonLKSAB:

Jag har samma problem.
När jag öppnar tex mailen kommer listan på tillgängliga nät upp.
Dock saknas mitt eget från listan.
Ofta räcker det att gå in i inställningarna och titta på wireless inställningarna så kopplar den upp på mitt wifi.
Ganska jobbigt att göra det varje gång!
Jag testar att återställa så får vi hoppas att det hjälper.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-11-24 09:33

Hittade en ny "finess":
Om man, som jag, har massor av olika "screens" med program, så kan man snabbt hoppa tillbaka till den första med ett tryck på Home-knappen.
Jag tror det är nytt för 2.2, har aldrig sett det tidigare....

  • Medlem
  • 2008-11-24 10:13
Ursprungligen av kenjon:

Hittade en ny "finess":
Om man, som jag, har massor av olika "screens" med program, så kan man snabbt hoppa tillbaka till den första med ett tryck på Home-knappen.
Jag tror det är nytt för 2.2, har aldrig sett det tidigare....

99.se - Visa inlägg - iPhone firmware 2.2 (tillgänglig nu)

  • Medlem
  • 2008-11-24 22:55

Jag uppdaterade min 2g idag.

Det gick inte så bra faktiskt. Först körde jag via Pwnagetool och det funkade fram till itunes skulle börja packa upp restorefilen. Då körde jag en ren återställning via itunes som jag gjorde utan problem tidigare med 2.1.

Men nu är telefonen låst. Jag har testat Quickpwn också men den säger bara att programmet inte stödjer denna firmware. Båda programmen är i senaste versionen. Nu har jag återställ till 2.1 via itunes men den är fortfarande låst. Måste jag börja om och Jailbreaka telefonen igen? Eller är det kört?

Nu körde jag igen via Pwnage Itunes svarar...Ett okänt feluppstod (1600).

Ursprungligen av kenjon:

Hittade en ny "finess":
Om man, som jag, har massor av olika "screens" med program, så kan man snabbt hoppa tillbaka till den första med ett tryck på Home-knappen.
Jag tror det är nytt för 2.2, har aldrig sett det tidigare....

iPhone OS version history - Wikipedia, the free encyclopedia

Bevaka tråden