Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp mig välja bra Hörlurar!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2008-11-24 01:07

Jag behöver nya hörlurar! Men vilka? Jag vill inte ha några high-end lurar som behöver ett fete aggregat eller hörlursförstärkare för att låta utan ett par som låter bra direkt när jag pluggar in dom in min Macbook. Jag skall inte använda dom som mobila lurar.

jag har haft många varianter KOSS, Sennheiser och AKG. Jag har kikat lite Hörlurar men jag vet inte. Jag vill ha en bred ljudbild, jag lyssnar mycket på Ambient elektronisk och akustisk musik... Eno och Co., Tangerine Dream, Jarre... m.fl.

Vilken impedans Ω skall en hörlur ha för att låta KANON på min MacBook?

Jag är är van vid Slutna lurar så att jag slipper höra tanten titta på glamour, nä skämt åsido. En sluten lur som är lättdriven med en bra press i basen!

Min budget 1000-1500:- Snälla hjälp!

Ursäkta mitt röriga inlägg!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-11-24 01:15

Tycker faktiskt mina AKG K171 låter rätt trevligt, och är inte så dyra. Ligger på 1300 eller nåt sånt på thomann. JAg har förvisso mkI så jag vet inte vad det är för skillnad mot mk2 som finns nu. Enda dåliga med dom är att dom trycker lite väl mycket mot öronen innan dom format sig ordentligt.

Har kört dom på mp3spelaren så dom trycker på tillräckligt (mina är 55ohm).

Du letar helt klart efter ett par Sennheiser HD-25 SP 1. Väldigt lättdrivna, låter grymt bra. Egentligen hade jag rekommenderat ett par HD-25 som är ännu bättre på båda punkterna, men dom kostar lite mer. Kolla runt lite på nätet och du kommer snart märka att hyllningskörerna är lite extra stora kring just de här två modellerna, och det är inte utan anledning

Ursprungligen av geminister:

Du letar helt klart efter ett par Sennheiser HD-25 SP 1. Väldigt lättdrivna, låter grymt bra. Egentligen hade jag rekommenderat ett par HD-25 som är ännu bättre på båda punkterna, men dom kostar lite mer. Kolla runt lite på nätet och du kommer snart märka att hyllningskörerna är lite extra stora kring just de här två modellerna, och det är inte utan anledning

I second that. Kan även tipsa om HD-280 pro, kostar typ 900-1000 nånting. Kör med sånna på jobbet, är som i en annan värld. Typ identisk ljudbild som HD-25 (som jag kör med som dj) fast större, skönare och om möjligt ännu mer dämpade mot omgivningsljud.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-24 09:26

Jag föredrar själv K271, studio-varianten(55 Ohm). De har inbyggd switch som gör att de tystnar när du tar av dem, det är inte alla som gillar det. Kostar ungefär 100-1500:-.

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2008-11-24 17:09

Tack för hjälpen! Jag tror jag går på geminister's förslag! Jag förstår inte hur jag kunnat missa dessa Senn. lurar! Perfekt storlek låg Ω Och dämpade, det skulle väl vara priset då som kunde varit lite lägre men köper man Sennheiser så vet man att man får mycket för pengarna.

Såg dessutom att det är lätt att byta ut öronkuddarna på dessa! KALAS! Tack för era råd!

Konstigt, är det bara jag som inte gillar Sennhesier? Hade en budget-lur på jobbet innan, 202 nånting och det var sämsta skit ever... polarens HD600 låter dock bra men inte den typen av ljud jag gillar. Nej, jag är mera för AKG (K240, K280), Grado (SR125, ej SR80) och Audio Technica (ATH M40fs).
Dock gillade jag inte K271 som jag sålde (påminner kanske om dessa HD600?).

AKG K1xx- eller K2xx-serien. 'nuff said.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-27 20:20

Har ett par K271 och jag gillar dem, men du bör nog lyssna på dem innan, de låter betydligt mindre Hifi än tex. Koss. Inte speciellt tunga i basen, men de går långt ner subbasen. Sköna att ha på sig också. Är också på 55 ohm tror jag så det ska inte vara några problem att driva dem.

1
Bevaka tråden