Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativ till QuickTime Pro/Perian och VLC

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill bara höra mig för om mina film öppnare QuickTime Pro/Perian och VLC är tillräckligt bra, eller om det finns annat som man bara måste ha.

Jag gör animerade filmer i Blender och Gimp.

Intressant att höra.

Tack

Konstigt 49 besökare men inga svar

God Jul

Om de är tillräckligt bra?

Det bedömer du väl lättast själv.
Funkar det bra är det väl ..... Bra? Eller?

Förstår inte frågan riktigt.

Sök lite på versiontracker.com så hittar du kanske ngt att prova.
Sedan får du själv bestämma.

Goflorp, tack för svaret.
Det finns ju massor av möjligheter, flera hundra .
I strället för att testa alla dessa så tänkte jag fråga i forumet.

God Jul

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-12-19 22:18

Fram tills dess att jag hade en dator att koppla i TVn så körde jag bara VLC, och VLC tar ju alla format.
Men nu tittar jag inte på film alls i min MacBook och på TVn är det PLEX som gäller, men det är ju inte riktigt vad du är ute efter
VLC fungerar till allt!

Mina öppnare verkar vara rätt bra.

Annars är det ju så i databranchen, att det som idag är nytt, är stenålder i morgon och därför är man lite nyfiken

Tack

QT är världens bästa - om en fil inte lirar med QT så är koden okänd eller så är koden korrupt eller så följer den inte standard. QT är dessutom ett professionellt filformat - .mov.
Men - som sagt - den spelar inte upp allt...men den är bäst. Med Perian lirar den mera och har man dessutom VLC - som lirar nästan allt men som inte är direkt "bra" - så är man nog väl täckt.

(för Win så är QT tyvärr en tragedi)

Jag kör precis som Zimmerman; QT med lite extra lull lull (Perian, Flip 4 Mac) och sedan låter jag VLC ta resten.
Brukar köra DVD:er i VLC.

Plex? Kan ngn beräta lite mer om det, om det är en bra grej.
Varför är det bättre än VLC?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-12-28 00:14
Ursprungligen av Goflorp:

Plex? Kan ngn beräta lite mer om det, om det är en bra grej.
Varför är det bättre än VLC?

Plex är en mediacenterapplikation, likt front row, men med stöd för precis allt. Det är byggt på Xbox Media Center.
Hemsidan är http://www.plexapp.com/ men den ligger tydligen nere just nu.
MacTV har en Video Podcast där dom går igenom basfunktionerna!
http://www.mactv.se/2008/11/mactv-1-plex/

VLC i all ära, men jag saknar något för Mac likvärdigt det som Media Player Classic är i Windows. Någon bättre filmspelare för mkv i 720p och 1080p finns inte. Och hur mycket man än fibblar med bildkalibreringen i VLC är det omöjligt att matcha bildkvaliteten i MPC (färg, svärta, lågdagrar). Quick Time med Perian är bäst för Mac, men saknar de enorma inställningsmöjligheterna i MPC (undertexthanteringen t ex).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-28 16:27

QT + Perian & Flip4Mac är bäst. Snyggt, enkelt och bra.

VLC som back-up för udda filtyper eller korrupta filer.

Trevliga besked. Ett tag hade jag en hel drös av öppnare liggande i docken på min iMac. Real Player,DivX Plyer, Flip4 Mac, Flash , QT-Pro och VLC.

Jag känner inte att någonting saknas nu när jag tagit bort allt utom QT, VLC och Flash 9-10

1
Bevaka tråden