Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PC-support?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-19 23:04

Hej på er. Jag letar efter ett företag som utför PC-support. Inget avancerat utan mer att en kollega behöver någon som han kan fråga och jag är inte rätt person. Bla, inställningar i Outlook och att datorn plötsligt går i vila och ite vill komma upp utan omstart. Vill inte ha tips om någon "hemmapulare" utan ett företag. Det får självklart kosta men resultatet måste bli bra. Ni hajar vad jag menar.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-12-21 11:36

dicom.se
Kan Mac & PC

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-21 11:45

Problemet är att det bara är en användare som vill ha brandmansupport... det finns ingen lönsamhet i det och ofta är kraven högre än betalningsviljan hos sådana kunder.

Brukar inte det ingå med datorer från Dell, HP och hos andra datortillverkare?
Sen så har bredbandsbolaget kommit med en tjänst vet inte om den är bra eller dålig. http://snabbt.bredband.com/bredbandsexperten/index.html

/Adam

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-21 15:41

Ah, behöver inte vara brandmans-support. Men jag vet att det är oattraktivt för större förtag att ta hand om 1-2 datorer.

Bredbandsbolaget ser jag inte som ett alternativ. Tack ändå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-21 15:53

Vi är inget stort företag, vi är 26 anställda men företag med 1-2 arbetsstationer är inget vi åtar oss, vi gjorde det när vi var runt 5 anställda men redan då ville vi helst inte just för att det kostar mer än det smakar att supporta sådana kunder, tyvärr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-21 16:55
Ursprungligen av Trineo:

Vi är inget stort företag, vi är 26 anställda men företag med 1-2 arbetsstationer är inget vi åtar oss, vi gjorde det när vi var runt 5 anställda men redan då ville vi helst inte just för att det kostar mer än det smakar att supporta sådana kunder, tyvärr.

Det är ju förståeligt. Första man gör när man växer är ju att kapa småkunder.

1
Bevaka tråden