Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jazz Jackrabbit 2-liknande musik

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!

Jag vill först börja med att säga att jag är nybörjare med allt som har med musik att göra. Är lite bekant med Reason och brukar pilla lite med Virtual DJ.

Nu är det så att jag har lust att börja med ett litet musikprojekt jag och några grabbar och jag tänkte om ni kunniga människor som besitter all kunskap skulle kunna dela med er lite, speciellt nu när det är vid juletider och allt.

Jag har tänkt ut på vilket typ av sound jag vill att min musik ska ha och jag hade tänkt mig något som liknar Jazz Jackrabbit 2.

Länk till ett youtubeklipp: http://www.youtube.com/watch?v=vGMszuvmOyU

Jag skulle gärna vilja ha hjälp med hur jag ska gå tillväga, vilka program jag ska använda mig av. Bäst vore det självklart om ni hade lösningar som refills till Reason osv.

Kom gärna med idéer och feedback med hur jag ska gå tillväga.

God Jul!

Kul projekt! Jazz Jackrabbit 2-musiken är hur catchig som helst. Ledmotivet har fastnat i min skalle och jag finner att jag nynnar den då och då.

Först skulle jag skaffa en midi-keyboard. Sen skulle jag lyssna igenom alla låtarna och försöka komma på vad är det egentligen som får det att låta "Jazz Jackrabbit" och experimentera runt lite. Sen så skulle jag nog typ välja en låt som jag verkligen gillar (ex den som du länkade) och skapa en egen låt som låter likadant (du kan ju återskapa originalet som referens, sen bygga ny bas och melodi efter det).

Om jag var i din sits skulle jag satsa på att lära mig trackerprogram istället för Reason, om du vill göra sådan musik som spelas i youtubeklippet du länkade, för jag tycker det låter typiskt 90tals-trackat.

To do:
1. Ladda hem ett trackerprogram du trivs med. Förslag är Sk@leTracker, MadTracker och MilkyTracker om du sitter vid en PC.
2. Gå in på http://amp.dascene.net/home.php och ladda hem låtar du tycker är bra. Öppnar du låtarna i ditt trackerprogram kan du spara instrument från de befintliga låtarna och använda i dina egna så länge du inte har tänkt ta betalt för din musik.

1
Bevaka tråden