Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är jag momspliktig?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-03 13:56

Jag har tänkt skaffa mig FA-skatt till mitt lilla företag. Verksamheten (ska) bestå av främst grafisk design (illustration), högskoleutbildning och datakonsult-verksamhet.

Är någon av dessa (tänker främst på grafisk design) momspliktig? Finns det några andra villkor för momsplikt än vilken verksamhet man bedriver?

RSV är ganska otydliga med detta så jag tänkte att det finns flera här som borde veta

  • Avstängd
  • 2003-07-03 14:09
Citat:

Skrevs ursprungligen av arru
Jag har tänkt skaffa mig FA-skatt till mitt lilla företag. Verksamheten (ska) bestå av främst grafisk design (illustration), högskoleutbildning och datakonsult-verksamhet.

Är någon av dessa (tänker främst på grafisk design) momspliktig? Finns det några andra villkor för momsplikt än vilken verksamhet man bedriver?

RSV är ganska otydliga med detta så jag tänkte att det finns flera här som borde veta

Tjänst är momspliktig
Varor är momspliktiga
Konst är inte alltid momspliktig

  • Avstängd
  • 2003-07-03 14:18

Det är inte bara Sverige som har skatt på det mesta.

Fart Tax' Winds Up New Zealand Farmers

AFP
June 20, 2003 — A tax on farting, belching livestock to be introduced by New Zealand to help combat global warming is creating a stink among the country's farmers.

Methane emissions created by grass-munching cows, sheep, deer and goats are believed to account for about half of New Zealand's emissions of greenhouse gases.

1
Bevaka tråden