Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ta bort tangentbordet från en bärbar?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått tag i ett nytt tangentbord till min bärbara Amilo 1640

Jag trodde att det bara var att lossa nån av skruvarna i botten på datorn och flippa bort tangentbordet, men så enkelt verkar det inte vara. Nån som vet exakt hur man går tillväga?

Jag hade en väldig lik dator och på den satt det små metallhållare som är fjädrade vid toppen, en i mitten och en vid varje kant, sen så välter man upp tangentbordet och det sitter en kabel där under någonstans.

Edit: Tror att en skruv också behöver tas bort, den var märkt på något sätt på min, tror att det var med någon ring eller kb eller liknande, hoppas det är till någon hjälp

/Adam

Ursprungligen av adamsen87:

på den satt det små metallhållare som är fjädrade vid toppen, en i mitten och en vid varje kant,
/Adam

Minns du hur du kom åt dessa? Jag kan ana nåt metalliskt högst upp under tangentbordet, men jag förstår inte hur jag ska kunna komma åt dem?

Det satt mellan två av funktionstangenterna, bara ett par millimeter långt. Ifall du inte ska ha kvar tangentbordet kanske du kan dra av några av tangenterna och se ifall du hittar hållarna.

/Adam

Ja jävlar, du fixade det åt mig adamsen87
Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden