Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fototräff i Göteborg?

Tråden skapades och har fått 161 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-12 12:41
Ursprungligen av Goflorp:

VÄh, Minto, du får nöja dig med löpsedlarna:

Unga fotografer skövlade stadsdel.
Avslutade med vild drogfest i Biskopsgården.
Kleerup ögonvittne.
"Fytte rackarns vad de kan röja de där små svinen!"

Haha, Ja ser jag dom så kan jag ju utgå från dom Jag har dock en känsla av att de kommer på något sätt bli aningen lugnare än du beskriver, men kan ju va jag som har fel me:D

  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-02-12 13:26

Det låter spännande! Jag är sugen, 28 mars kan funka!

Jag kommer också gärna:)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-12 16:38
Ursprungligen av Mathias Falk:

Jag kommer också gärna:)

Du är välkommen!

Vad sägs om kl 12 ? Platsen kan ngn annan ta. Bra mat och kanske en öl och att vi kan vara tillräckligt många och få sitta en timme eller två ...

Med 12 har andra gott om tid åka in till GBG. Behöver ngn mer tid får vi "omförhandla"

Vi kan ju börja med lite mat? ngt i magen och sedan ut på fotosafari.
Eftersom vi är i GBG åker vi spårvagn...

Göteborgs spårvägar har ett 24-timmarskort som sommarturisterna brukar köpa:
"Gäller för resor under 1 eller 3 dygn med all Västtrafiks trafik i Göteborgs kommun.
Pris: 65 kronor för 1 dygn och 130 kronor för 3 dygn. "

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-12 17:01
Ursprungligen av Goflorp:

Vad sägs om kl 12 ? Platsen kan ngn annan ta. Bra mat och kanske en öl och att vi kan vara tillräckligt många och få sitta en timme eller två ...

Med 12 har andra gott om tid åka in till GBG. Behöver ngn mer tid får vi "omförhandla"

Vi kan ju börja med lite mat? ngt i magen och sedan ut på fotosafari.
Eftersom vi är i GBG åker vi spårvagn...

Kl. 12 låter bra, tycker jag, vad tycker ni andra? Att samlas någonstans och få lite mat i sig är en bra idé.

Är det fler än jag och Goflorp som vill fota lite också? Eller ni andra vill kanske lämna kameran hemma?

Detta är trevliga förslag, så tyck gärna till.

28 Mars är Botaniska i GBG i full blom skulle jag tro för Blomster/Macro-nissarna.

Det är även lite varmare och på en lördag borde det vara gott om folk ute på t ex avenyn.

Det gröna har kommit igång, från t ex Ramberget borde stan se "vårig" ut.

För "Early Bird" i gryningen är Fiskhamnen kanske ngt som passar ?

Osäker på om Paddanbåtarna kör så tidigt...

Ursprungligen av Goflorp:

28 Mars är Botaniska i GBG i full blom skulle jag tro för Blomster/Macro-nissarna.

Det är även lite varmare och på en lördag borde det vara gott om folk ute på t ex avenyn. Det gröna har kommit igång, från t ex Ramberget borde stan se "vårig" ut.
För "Early Bird" i gryningen är Fiskhamnen kanske ngt som passar ? Osäker på om Paddanbåtarna kör så tidigt...

En plats som jag diggar men som kan vara knölig att ta sig till är "Röda Sten" - ett stort kulturhus som är graffittimålat och ligger precis vid vattnet under den där stora bron som jag alltid ska glömma namnet på. "Älvsborgsbron" tror jag den heter. Hur som helst så finns det mycket att fota. Är vi riktigt på G så kan man ju ta en tur ut i skärgården till någon ö med vita stugor och lastmopeder.

Men mat, snacka, kaffe och fota innestan är också helt ok.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-12 17:52
Ursprungligen av Rytterfalk:

En plats som jag diggar men som kan vara knölig att ta sig till är "Röda Sten" - ett stort kulturhus som är graffittimålat och ligger precis vid vattnet under den där stora bron som jag alltid ska glömma namnet på. "Älvsborgsbron" tror jag den heter. Hur som helst så finns det mycket att fota. Är vi riktigt på G så kan man ju ta en tur ut i skärgården till någon ö med vita stugor och lastmopeder.

Men mat, snacka, kaffe och fota innestan är också helt ok.

Jag tror det är bäst att hålla det centralt, så att det inte kräver alltför mycket restid.

Jag har aldrig fotograferat ihop med andra fotografer. Kan bli riktigt skoj! En svensk variant av en grupp japanska turister, med kameran runt halsen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-12 18:06
Ursprungligen av Rytterfalk:

En plats som jag diggar men som kan vara knölig att ta sig till är "Röda Sten" - ett stort kulturhus som är graffittimålat och ligger precis vid vattnet under den där stora bron som jag alltid ska glömma namnet på. "Älvsborgsbron" tror jag den heter. Hur som helst så finns det mycket att fota. Är vi riktigt på G så kan man ju ta en tur ut i skärgården till någon ö med vita stugor och lastmopeder.

Men mat, snacka, kaffe och fota innestan är också helt ok.

Jag hörde precis talas om den där platsen, Röda Sten. Jag ska nog ta mig en titt där i helgen och kolla om man hittar något roligt. Det finns massa häftiga bilder därifrån på flickr.com.
Det skulle ju vara fint väder så de gäller att passa på.

Bra initiativ att ha en fototräff!!

Röda sten - i bild!

Ursprungligen av mIko0:

Jag hörde precis talas om den där platsen, Röda Sten. Jag ska nog ta mig en titt där i helgen och kolla om man hittar något roligt. Det finns massa häftiga bilder därifrån på flickr.com.
Det skulle ju vara fint väder så de gäller att passa på.

Bra initiativ att ha en fototräff!!

Röda sten i bild.. Har nog postat dessa för typ två år sedan eller nått här på 99.se

Några från platsen runt gyllene timmen.

Låter riktigt trevligt det här, jag dyker gärna upp.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-12 17:55

Då är datum och tid spikat, antar jag - dvs 28 mars, kl. 12.00. Nu saknas mötesplats!

Dessa har anmält intresse:

Reisan
Ford Prefect
Goflorp
obibobi
Rytterfalk
enkel
Mathias Falk
kottkrig

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-12 21:44

Datum och tid: 28 mars, kl. 12.00. Mötesplats är oklart än så länge. Förslag på en central mötesplats?

Dessa har anmält intresse hittills:

Reisan
Ford Prefect
Goflorp
obibobi
Rytterfalk
enkel
Mathias Falk
kottkrig
ru4real?

(Kommer att summera efterhand i nya inlägg med jämna mellanrum...)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-12 20:54

Nice foton Carl...

Jadå rytterfalk. Det var då jag var purken på dig för du inte visste att "den där bron som alla Volvoarbetarna åker över" heter Älvsborgsbron....

Röda sten är et kul fotoställe, men när det blivit mörkt är det inget bra ställe att hänga på med kameragrejer runt halsen...

  • Medlem
  • 2009-02-12 21:19

Ja! Roligt! Kan dock inte lova min närvaro, men det skulle vara jäkligt kul att vara med.

En riktigt trevlig idé detta! Får återkomma om jag kan vara med.
Ha ett redigt bra veckoslut!

Hälsningar Fredrik

....riktigt bra idé detta..... *mumlar glatt*

Senast redigerat 2009-02-12 21:30
  • Medlem
  • 2009-02-12 21:21

Riktigt trevliga bilder, där! Älskar bilen med. Och vit - underbart! Brukar förresten vandra från min utbildning just den väga (röda sten). Fint där, men som sagt, under vinter och vår kan det bli lite mörkt. Klart, uppfinningen stativet finns ju, och likaså ljusstarka gluggar (vilket jag tyvärr inte har). *s*

Ha det gott!
Fredrik

Jag kommer...

Sorry.. Jag kommer hem från Hong Kong den dagen.. behöver vara med familjen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-12 21:50
Ursprungligen av ru4real?:

Sorry.. Jag kommer hem från Hong Kong den dagen.. behöver vara med familjen

Ok, gör inget. Stryker dig vid nästa uppdatering.

Jag som Götlaborgare har adopterat en "utomsocknes" och erbjudit sovplats mm.

Det här är ett gyllene tillfälle för oss 99:or att få träffa varann.

Är det ngn mer här som gjort så?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-16 08:57

Nå... Vad säger ni om mötesplatsen?

Behöver ju inte vara något märkvärdigt. Bara det finns utrymme att sitta samlat samt möjlighet till lite mat och dryck.

Ps. Digga gärna tråden, så att den blir mer synlig...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-16 09:43
Ursprungligen av Reisan:

Nå... Vad säger ni om mötesplatsen?

Behöver ju inte vara något märkvärdigt. Bara det finns utrymme att sitta samlat samt möjlighet till lite mat och dryck.

Ps. Digga gärna tråden, så att den blir mer synlig...

Jag kan ju inte komma tyvärr, men jag diggar bara för o va en god fotovän i det hela

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-16 09:44
Ursprungligen av Minto0:

Jag kan ju inte komma tyvärr, men jag diggar bara för o va en god fotovän i det hela

Schysst!

Har vi ngn Göteborgare (förutom mig) som kan föreslå mötesplats ?

Ngn trevlig pub. Helst med mat & en pilsner. Centralt?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-16 21:22
Ursprungligen av Goflorp:

Har vi ngn Göteborgare (förutom mig) som kan föreslå mötesplats ?

Ngn trevlig pub. Helst med mat & en pilsner. Centralt?

Här finns ju många restauranger i Gbg Centrum...

http://www.restaurangguiden.com/atillo.aspx

Längre ner på listan finns en restaurang som heter "Restaurang ?", dvs frågetecknet... Haha...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-16 21:57
Ursprungligen av Reisan:

Här finns ju många restauranger i Gbg Centrum...

http://www.restaurangguiden.com/atillo.aspx

Längre ner på listan finns en restaurang som heter "Restaurang ?", dvs frågetecknet... Haha...

undrar du hur bra den är Alla går där ifrån med ett frågetecken i skallen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-16 22:00

Fråga till de som anmält intresse - hade ni velat gå på studi(e)obesök hos någon fotograf i Göteborg den 28 mars? För att se hur det ser ut i en fotostudio. Den jag har i åtanke är verkligen något extra, med både makeupstudio och frisörsalong ihop med studion.

Ursprungligen av Reisan:

Fråga till de som anmält intresse - hade ni velat gå på studi(e)obesök hos någon fotograf i Göteborg den 28 mars? För att se hur det ser ut i en fotostudio. Den jag har i åtanke är verkligen något extra, med både makeupstudio och frisörsalong ihop med studion.

Jobbar inte alls med den sortens Foto, så just därför: Vore sketsköj!
Vi får la muta av Fotograf med en fin dunke lådvin eller nåt?

Bevaka tråden