Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Applikationer syncar inte mellan iTunes och iPhone

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2009-02-17 16:55

Hej!

Jag har ett litet problem (har försökt söka i forumen, men utan resultat). När jag laddar ner en applikation från Apple store i mitt itunes, så finns den inte sedan på min telefon. Jag har telefonen kopplad och synkad med itunes. Och applikationerna finns under fliken program, som "purchased", i itunes men inte på telefonen. vad är detta??

Tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-17 17:02

hej lite korkad fråga från mig, men är rutan ikryssad att du ska synka program?

/Tangen

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2009-02-17 17:37

ja rutan är i kryssad. men när jag synkar kommer det nu upp en ruta där det står att de inte installerades för jag inte är auktoriserad för dem på den här datorn. men jag har skrivit in mitt lösen för varje applikation.

Du måste auktorisera datorn.
iTunes -> Affär -> Auktorisera datorn

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2009-02-17 17:51

Jag har gjort det, flera gånger, och det är fortfarande samma problem. Datorn är auktoriserad, men det kommer upp en ruta som säger att jag inte är det.

Ursprungligen av mckayla:

Jag har gjort det, flera gånger, och det är fortfarande samma problem. Datorn är auktoriserad, men det kommer upp en ruta som säger att jag inte är det.

Har du ett kontonamn regat på iTunes i mobilen och ett i datorn?
(går det ens att göra?)

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2009-02-17 19:53

Det tror jag inte, som sagt går det göra?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-02-17 21:08

Ändrade namnet på tråden så att man lättare förstår vad den handlar om.
/Mod

Jag har samma problem.

Min 2G telefon har nu den senaste 2.2.1 (5H11) uppdatering och jag har laddat ner program som väl bör hamna på telefonens skrivbord vid en sync ?

Det går ej att bocka av eller på något heller i iTunes på programfliken.

Senast redigerat 2009-03-02 00:13

Såja, nu funkar det efter en omstart av telefonen.

Nu slipper man ligga sömnlös...

Jag har samma problem, men mitt fungerar inte trots att jag startat om telefonen, startat om datorn, återställt telefonen flera gånger osv.. Det konstiga är att det vissa program går att synka. 3 apps av 10 går inte in, alla andra fungerar utan problem..

Ursprungligen av leissner:

Jag har samma problem, men mitt fungerar inte trots att jag startat om telefonen, startat om datorn, återställt telefonen flera gånger osv.. Det konstiga är att det vissa program går att synka. 3 apps av 10 går inte in, alla andra fungerar utan problem..

Och alla är applikationer du har köpt i iTunes?

Ja, eller jag köpte dem i app store via telefonen..

1
Bevaka tråden