Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny sajt för macanvändare

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2009-02-24 12:15

Jag har sedan Macworld och Macpressen slogs ihop och blev en konsumentinriktad tidning saknat den proffsinriktade mac-journalistiken i Sverige.

Men i princip alla mac-sajter i sverige (och större delen av världen) har ett innehåll som är lite datornördigt (i positiv bemärkelse). Det finns inte riktigt någon som sätter skapandet och slutprodukten i fokus, och datorn, verktygen och tekniken sekundärt.

Där känner jag att jag kan tillföra något. Så nu släpper jag Macbloggen.se. En sajt för de som arbetar professionellt med mac: formgivare, musiker, webbdesigners och filmare.

På sajten kommer jag att blanda webbteve med längre artiklar, intervjuer, reportage, kortare nyhetsnotiser och tips för att underlätta arbetet med macen.

Jag har arbetat med grafisk design för trycksaker och webb under hela mitt yrkesverksamma liv, och nu tycker jag att det är dags att göra något med mitt intresse.

Titta gärna in på sajten www.macbloggen.se och har du tid och lust får du gärna ge en kommentar.

Roligt och ruggigt ambitiöst initiativ! Intressanta och bra skrivna artiklar vad jag hunnit läsa hittills. Jag kommer definitivt att titta in igen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-25 09:44

.. tevligt! Det blir ett bokmärke där..

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-02-25 14:26

Bra initiativ Kalle!

OT: Är du kvar på Heden?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2009-02-25 14:58
Ursprungligen av rixard:

OT: Är du kvar på Heden?

Nej, inte mer än att jag gästspelar där emellanåt. Man måste gå vidare i livet.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-02-25 15:07

Ser lovande ut! Bra initiativ i dessa "klipp och klistra journalistik"-tider.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2009-02-25 18:15

Galet ambitiöst, men håller ni denna nivå lär man titta in regelbundet!

Starkt jobbat och lycka till!

  • Medlem
  • 2009-02-25 23:13

Det har verkligen börjat bra och jag hoppas verkligen att ni håller nivån! Artikeln om målgruppsanpassning var väldigt intressant!

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-02-26 07:27

Kanon, säger jag!

snyggt jobbat

  • Medlem
  • 2009-02-26 20:10

Ser ju finfint ut! Men allvarligt talat, den där bilden, talar den till professionella macanvändare inom formgivning och webbdesign...

Det var tre saker som påverkade mitt intryck: Det tog lång tid att ladda siten, det första jag såg var en rad med annonser och det jag såg sedan var en kass bild (den felexponerade* ovan). Och så glömde jag nästan, stora blaffor med "annonsera här". Sorry, jag fick en negativt intryck och kom aldrig till innehållet.

Men jag lovar att gå tillbaka och titta hur det går, jag gillar engagemanget och hoppas att det är ok med kritik.

*min uppfattning, den kanske ska vara så.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2009-02-26 21:05

Bilden är en bildruta från filmen den länkar till, men ni har rätt i att det kanske var en dålig idé att göra så.

Som allt annat på webben är det inte fixt och klart, utan naturligtvis lyssnar jag på synpunkter och försöker göra det bättre allt eftersom.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2009-02-28 14:32

Nu har jag ändrat ingångsbilderna till filmerna, och även lagt till en del nya artiklar. Hoppas ni upplever en förbättring.

1
Bevaka tråden