Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod Touch som "handdator"?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag söker ett verktyg för att slippa papper, almanackor etc på möten. Jag mår illa av filofaxer med löspapper i. Tänkte att en Ipod Touch kanske skulle vara ett alternativ?

Funkar en sån till att t ex anteckna och spara, kanske t o m synka med Macbooken? Funkar med Pages? Word? Kan man spara PDFer i den?

Stefan

Nej, det tycker inte jag. Jag använder papper eller dator men har en touch, som jag synkar med datorn, för att hålla koll på allt (mha Omnifocus)

Funkar alldeles utmärkt.
(dock ej word, pdf mm)
Har slängt pärmen med alla papper o dylikt som släpades runt hit o dit.
Har allt i touchen och kan lägga in ny data/anteckningar då det behövs.
Påminnelsefunktionen i kalendern är guld värd. Vet inte hur jag skulle klara mig utan den.
Väldigt smidigt.

Aha! Om inte word el pdf funkar, funkar det att synka till datorn och med Pages t ex?
Finns det inga Apps som gör att man kan läsa pdfer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-01 02:33
Ursprungligen av stiffler:

Aha! Om inte word el pdf funkar, funkar det att synka till datorn och med Pages t ex?
Finns det inga Apps som gör att man kan läsa pdfer?

Får man en bifogad .pdf fil i mail så kan man se den i alla fall.

Det var som tusan, tycker ni att det är ok att sitta och föra anteckningar på touch? Jag måste nog träna på skrivningen lite

Ursprungligen av akerstrom:

Det var som tusan, tycker ni att det är ok att sitta och föra anteckningar på touch? Jag måste nog träna på skrivningen lite

Allt står o faller med behovet, dvs hur mycket du behöver anteckna i ditt dagliga arbete. För mitt behov, korta noteringar då o då, funkar det galant.
Men det är ju inget man sätter sig o skriver romaner med
Själv arbetar jag inom skolvärlden med datorer, och har således all info, datorid, leasingsinfo, datoruttag mm tillgängliga med ett knapptryck, plus att jag kan lägga till korta ändringar väldigt snabbt. Detta i jämförelse med att slita upp en pärm och bläddra bland en massa papper gör att det för mig fungerar väldigt smidigt.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-03-01 12:01

AirSharing:
http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=289943355&mt=8

Kan läsa följande format:
• iWork (Pages, Numbers, and Keynote), no zipping or "save with preview" required
• Microsoft Office (Word, Excel, and PowerPoint), with limited support for XML formats
• Web Archive (web-page downloads packaged by Safari)
• HTML Web page
• PDF
• HTML
• RTF (Rich Text Format)
• RTFD (TextEdit documents with embedded images)
• Plain text (many different file extensions), with Unicode support
• Source code (C/C++, Objective C/C++, C#, Java, Javascript, XML, shell scripts, Perl, Ruby, Python, and more), with color-coded formatting
• Movies, Audio, and Images (standard iPhone formats)

Ursprungligen av Jetwash:

AirSharing:
http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=289943355&mt=8

Kan läsa följande format:
• iWork (Pages, Numbers, and Keynote), no zipping or "save with preview" required
• Microsoft Office (Word, Excel, and PowerPoint), with limited support for XML formats
• Web Archive (web-page downloads packaged by Safari)
• HTML Web page
• PDF
• HTML
• RTF (Rich Text Format)
• RTFD (TextEdit documents with embedded images)
• Plain text (many different file extensions), with Unicode support
• Source code (C/C++, Objective C/C++, C#, Java, Javascript, XML, shell scripts, Perl, Ruby, Python, and more), with color-coded formatting
• Movies, Audio, and Images (standard iPhone formats)

kan man bar se dom eller kan man ändra saker

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-03-22 20:32
Ursprungligen av kalle94:

kan man bar se dom eller kan man ändra saker

Endast läsa. Det skulle vara grymt om någon kunde fixa så man kunde editera Word & Excel dokument, då har man nog tagit bort det enda argumentet kvar för att iPhone skulle vara en fullfjädrad handdator.

nu finns det ett program i appstore som gör just det, redigerar excel filer.
mariner calc

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-08 22:40

evernote rekommenderas starkt, anteckna på papper, spara i evernote - ha tillgång till allt jämt.

har själv, en iPhone som arbetar mot exchange, evernote och airsharing
Antecknar i en moleskin bok
plåtar med en digitalkamera

allt synkas

1
Bevaka tråden