Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gör din gula gamla Mac beige igen med Retr0Bright

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bland nostalgiska datoranvändare har det uppstått en längtan att få gamla datorprylar som gulnat med åren att bli som nya igen. Ett gäng har på allvar exprimenterat och kommit fram till en lösning som de nu i sann hackaranda släppt som open source - Retr0Bright!

Ser din gamla SE ut såhär?

Med Retr0Bright kan den bli såhär igen:

Ärligt talat vet jag inte om det verkligen fungerat så bra eller inte, men besök sajten själv för att läsa mer om hur de blekt sina gamla plastprodukter i The "Retr0bright" Project.

Om det där fungerar så har jag en hel del plast som kommer att få sig en ordentlig tvätt.

Funkar det verkligen? Och utan att skada plasten? Jag trodde nästan de äldsta skulle vara så där gula. Man vänjer sig antar jag.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Funkar det verkligen?

Om inte hela sajten är ett skämt så tror jag faktiskt det fungerar. Det finns rätt mycket tekniskt att läsa om hur plasterna och flamskyddsmedlen fungerar, så det verkar rätt ambitiöst.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Och utan att skada plasten?

Det finns lite varningar om hur det kan gå snett, men rätt gjort verkar det gå bra.

Den där Commodore 64-an på deras hemsida var inte att leka med i sin brunhet...

1
Bevaka tråden