Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dell goes Unibody

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2009-03-10 10:42

Kanske fel forum men visste inte riktigt var jag skulle lägga den.

http://www.engadget.com/2009/03/10/dells-adamo-teased-sweetly/

Känns som Dell kopierat ett visst concept rakt av

Hahahahahahahahaha

oj, det var en riktigt fin dator. Ska bli intressant när det börjar dyka upp specifikationer och prissättning. Gissningsvis så siktar de mot samma marknadssegment som apple's bärbara. Konkurrens är sällan fel!

  • Oregistrerad
  • 2009-03-10 16:32
Ursprungligen av PsychoSaurus:

oj, det var en riktigt fin dator. Ska bli intressant när det börjar dyka upp specifikationer och prissättning. Gissningsvis så siktar de mot samma marknadssegment som apple's bärbara. Konkurrens är sällan fel!

Specifikationer och prissättning är nästan klart. Kolla på engadget så lär du hitta

Snyggt!

Tycker du att det snott konceptet nej nej nej det här kom de på år innan Apple.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-03-10 20:04
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Tycker du att det snott konceptet nej nej nej det här kom de på år innan Apple.

Typ... Eller de kanske inte har någon egen utvecklingsavdelning. Knappast något de spottat fram efter Apples Unibody. Samtidigt kan man undra om det egentligen spelar någon roll. Kolla på dagens bilar. Den ena är ju den andra lik på komponentnivå...och en del även i sin helhet.

Äntligen börjar PC-världen göra acceptabelt snygga burkar. Bara Sony's Vaio har gått att se på utan att kräkas förr. Hoppas att alla PC-producenter hakar på så man slipper se skiten. Att dom kopierar Apple är ju inget nytt, men det gör absolut ingenting. Tvärtom - hoppas hela världens produkter oavsett område ser ut som om dom kom från Apple; bila, EU-moppar, datorer, köksutrustning, espressobryggare, all. :-D.

Jag har länge undrat varför ingen för en likadan dator som Apple. Det gäller både iMac, MacMini och dom bärbara. Dom som försökt sig på något liknande har bara varit skrattretande. Detta från Dell såg ju faktiskt riktigt bra ut.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-03-10 20:57
Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Jag har länge undrat varför ingen för en likadan dator som Apple. Det gäller både iMac, MacMini och dom bärbara. Dom som försökt sig på något liknande har bara varit skrattretande. Detta från Dell såg ju faktiskt riktigt bra ut.

Nåväl.. HP har ju tagit det ett steg längre... 25,5" pekskärm och dator i ett.

C2D, 4GB/640GB/Blue-Ray/GB-Lan/Wifi/Blåtand osv... 19990 kr (rek)

Ursprungligen av Jeppe_E:

Nåväl.. HP har ju tagit det ett steg längre... 25,5" pekskärm och dator i ett.

C2D, 4GB/640GB/Blue-Ray/GB-Lan/Wifi/Blåtand osv... 19990 kr (rek)

Det tar sig! Nu är det bara baksidan kvar...
http://www.trustedreviews.com/pcs/review/2008/06/13/Video-Feature-Hands-On-with-the-HP-TouchSmart-IQ500-PC/p1

  • Oregistrerad
  • 2009-03-10 21:10

Trevligt, aldrig fel med kopior så länge de är väl utförda. Gillar Adamo'n men undrar varför alla portarna sitter på baksidan? Kanske inte så bra på en bärbar även om man nu får undan sladdarna när den är stationär... å andra sidan slipper man som sagt att se dem när grejorna är ipluggade.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-03-10 22:50

Portar på baksidan = inget vidare. PBG4 titanium hade ju det - kasst.
Men Dellen var ju snygg. Kan säkert locka många beroende på pris. Windows 7 verkar ju också vara ett drägligt alternativ... (ej ironi).
Men jag vill ha en MacBook!

Jag tycker exakt tvärtom - portar ska vara på baksidan så klart. Min TiBook är genial. Inkopplad till tusen kringgrejer och inte en enda sladd ivägen och ytorna på sidan fria för annat.
Jag har aldrig fattat varför Apple gick över till portar på sidan. Det måste ha varit ett konstruktionstekniskt beslut. Det strider mot naturlagarna.
Bara om man sitter och pluggar in och ur en massa grejer hela tiden kan det vara vettigt att ha portar på sidorna. Men vem gör det?

Jag tror att framtidens bärbara Macar kommer att återgå till portarna bak. Bara en tidsfråga.

Ursprungligen av Micke F:

Portar på baksidan = inget vidare. PBG4 titanium hade ju det - kasst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-18 13:01

Ni bara måste kolla in reklamvideon! Proffsig som få. Visst blir man sugen?

http://www.youtube.com/watch?v=QUJqWc6seYk

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-18 14:45

Ja Portar bak, tack!

Dellen ser riktigt trevlig ut, lite dyr dock

  • Oregistrerad
  • 2009-03-18 18:14
Ursprungligen av Lm:

Ja Portar bak, tack!

Dellen ser riktigt trevlig ut, lite dyr dock

Jo reagerade på det med faktiskt. Det är helt uppenbart att dom inte vänder sig till vanliga användare utan riktar sig till Air målgruppen, affärsmän med fet plånbok.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-18 21:22
Ursprungligen av studiox:

Jo reagerade på det med faktiskt. Det är helt uppenbart att dom inte vänder sig till vanliga användare utan riktar sig till Air målgruppen, affärsmän med fet plånbok.

Ja väldigt trisst, annars hade legat högt på "vill ha listan"

Visst har Dell inspirerats av Apples bärbara men utseendemässigt har de lyckats bra tycker jag. Det verkar som om det även kommer en 9-tummare. Undrar om de lyckas göra den lika tunn.

http://www.reghardware.co.uk/2009/03/18/9in_adamo/

Ursprungligen av M. Sundbom:

Visst har Dell inspirerats av Apples bärbara men utseendemässigt har de lyckats bra tycker jag. Det verkar som om det även kommer en 9-tummare. Undrar om de lyckas göra den lika tunn.

http://www.reghardware.co.uk/2009/03/18/9in_adamo/

Undrar vad de kommer kalla den ; Amelia ?

Storburken verkar ju döpt efter Adamo, Amelia, tidningsutgivaren .....
Gissar hon kommer köpa en dag 1

  • Oregistrerad
  • 2009-03-21 00:04

http://www1.euro.dell.com/content/topics/topic.aspx/global/products/adamo/topics/sv/emea/adamo-pearl?c=se&l=sv&cs=sedhs1&s=dhs

Det kostar ju att ligga på topp, har vi sett i dell US, men det kostar en slant i sverige också, HUGA.
Helt plötsligt så ses Macbook Air nästan gratis, typ

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-23 11:11

Plötsligts känns en Macbook inte så dyr längre.... OK den har SSD drive, men en 1,20 eller 1,40 GHz processor?

1
Bevaka tråden