Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med Saffire Pro 10!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er!

Sitter här och grubblar förtvivlat!
Skaffade ett Focusrite saffire pro 10 I/O i Januari som är totalkass.
Tappar kontakten konstant och är allmänt skit!
Lämnade tillbaka den och dom kollade igenom den och fixade "felet" men problemet kvarstår!
Idag köpte jag en Firewirekabel utav sorten 9/6-pin för att se om det var FW-porten på macen som var kass, (aldrig tidigare använd), men det funkade inte i 800:an heller.

Tilläger också att alla drivrutiner och dyligt till saffiren är uppdaterat.

Kan någon vänlig själ hjälpa mig i detta mysterium? eller kanske har samma problem?

Använder en MacBook Pro 15,4 2,4Ghz OS X 10.5.6 (late 2008)
Med alla senaste updateringar, samt FW 2.4.4

Har inte kunnat använda kortet på 3 månader snart! är rätt less på detta nu!

MVH/ Mikael

Använder du firewirekabeln som följde med? Kör du med strömadaptern till kortet? Har fungerande pro 10 i/o här nämligen, kört med både Macbook och iMac. Båda med "fel" sorts fw-chip!

jag har testat 3 olika kablar redan... köpte en 9/6-pin FWkabel idag, men samma usla resultat.
Strömadaptern har jag också testat men inte där något vidare resultat heller

Jag fick kortet att funka först när jag körde det i 44khz. Det är när den byter mellan samplerates som den buggar mest, iaf har det varit så här.

Ursprungligen av geminister:

Jag fick kortet att funka först när jag körde det i 44khz. Det är när den byter mellan samplerates som den buggar mest, iaf har det varit så här.

Vad säger Focusrite?

Provade det också att byta till 44khz, men det strulade ändå
jag lämnade tillbaka det förut...
Ska prova den nya Pro 40 och se ifall den funkar bättre.

1
Bevaka tråden