Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telenor fri mobilsurf 59:-/mån

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nu en gamal iPhone men vill gå över till iPhone 3G. Funderar på detta (http://telenor.se/privat/mobiltelefoni/kontantkort/tillaggstjanster.html#C45-3669-P45-5468)
i kombination med mitt nuvarande kontantkort då jag inte ringer alls så mycket men vill surfa. Tyvärr är det vanlig 3G som gäller och hon i supporten sa

“Den högsta teoretiska hastigheten med 3G är 384kbit/s men vanligtvis ligger hastigheten runt 50 kbit/s.” 50 låter väldigt slött.

Vad tror ni om detta?
Har ni någon erfarenhet så dela gärna med er, tack!

/filli

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-11 17:43

Well, det beror ju helt på vart du är någonstans. Det kan skilja per meter.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2009-03-12 08:33

50kbit/s är på tok för lite. Räkna med att medelhastigheten ligger på mellan 200 och 250kbit/s (kilo BIT per sekund).

Ah okej, så pass. Då borde det väl gå rätt så snabbt tycker jag. Så billigt också, är ju inte heller några bindningstider så går ju att testa en månad och se vad man tycker.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-12 21:31

Är internet för 59 kr i månaden bara tillgängligt som tilläggstjänst till ett telefonabbonnemang? Det står inget uttryckligen på siten förutom att rubriken är tilläggstjänster.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-25 13:07
Ursprungligen av jonasolof:

Är internet för 59 kr i månaden bara tillgängligt som tilläggstjänst till ett telefonabbonnemang? Det står inget uttryckligen på siten förutom att rubriken är tilläggstjänster.

Var den frågan också alltför korkad för att bevärdigas ett svar?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-04-25 13:23
Ursprungligen av jonasolof:

Var den frågan också alltför korkad för att bevärdigas ett svar?

Du ställer alltså en fråga som du lika gärna kunde ställt till Telenors chat och hoppas att du ska få ett exakt svar?

Fillilutten har ju svarat att det gick att lägga på kontantkort och det är väl så nära abonnemangslöst man kan komma?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-27 15:14
Ursprungligen av Jeppe_E:

Du ställer alltså en fråga som du lika gärna kunde ställt till Telenors chat och hoppas att du ska få ett exakt svar?

Fillilutten har ju svarat att det gick att lägga på kontantkort och det är väl så nära abonnemangslöst man kan komma?

Ställde frågan till chat men hon öppnade bara en info sida som inte innehöll något om frågeställningen. Trist att somliga tycker det är så kul att spela Allan. Eftersom jag inte befinner mig i Sverige kan jag inte gå in på ett Telenor försäljningssställe och ställa frågan.

Senast redigerat 2009-05-01 10:31

När jag chattade med support sa dem att det gick att lägga på kontantkort också.

Nu i veckan ska Telenor fri surf Turbo lanseras, vet dock inte vad det kommer kosta...

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-03-15 18:12
Ursprungligen av h.cewers:

Nu i veckan ska Telenor fri surf Turbo lanseras, vet dock inte vad det kommer kosta...

garanterat kommer detta att utvecklas till ett kommande iphone-abonnemang.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-23 18:00
Ursprungligen av FillilutteN:

När jag chattade med support sa dem att det gick att lägga på kontantkort också.

Måste man ha Telenorkontantkort då eller kan man ha något annat?
Jag har Comviq kontant...

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-04-24 13:02
Ursprungligen av Veranda:

Måste man ha Telenorkontantkort då eller kan man ha något annat?
Jag har Comviq kontant...

Ehhh?

Kan du gå in till Opel och be om ett oljefilter till din Volvo?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-25 00:46
Ursprungligen av Jeppe_E:

Ehhh?

Kan du gå in till Opel och be om ett oljefilter till din Volvo?

Ingen aning, men jag tror att www.garaget.org är ett bättre forum för den frågeställningen.

Ursprungligen av Veranda:

Måste man ha Telenorkontantkort då eller kan man ha något annat?
Jag har Comviq kontant...

Bilen går bra?

IQ som ditt skonummer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-25 12:39

Svarar man drygt så får man dryga svar tillbaka. Inte så konstigt?

Jag är inte insatt i diverse abonnemang, kontantkort, operatörer och dylikt,
därför frågar jag. Trist bara att alla veteraner som suttit framför datorn de senaste
10 åren inte kan svara ja eller nej på en fråga utan att behöva spela Allan.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-04-25 13:19
Ursprungligen av Veranda:

Svarar man drygt så får man dryga svar tillbaka. Inte så konstigt?

Jag är inte insatt i diverse abonnemang, kontantkort, operatörer och dylikt,
därför frågar jag. Trist bara att alla veteraner som suttit framför datorn de senaste
10 åren inte kan svara ja eller nej på en fråga utan att behöva spela Allan.

Nja, jag har gjort betydligt mer än bara suttit framför datorn. Hade du tänkt efter hade svaret varit ganska självklart att du inte kan utnyttja Telenors Fri Surf med ett simkort som fungerar i Comviqs nät.

Eller så är det bara jag som tyckte att liknelsen var rolig

Men svaret är: Nej!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-25 18:36
Ursprungligen av Jeppe_E:

Men svaret är: Nej!

Ok, tack.
Jag tycker iallafall att det är skumt att inte Comviq har frisurf.
Men det är tydligen bara jag som tycker det

Ursprungligen av Veranda:

Ok, tack.
Jag tycker iallafall att det är skumt att inte Comviq har frisurf.
Men det är tydligen bara jag som tycker det

Kanske dags att byta operatör?

Ursprungligen av Jeppe_E:

Hade du tänkt efter hade svaret varit ganska självklart att du inte kan utnyttja Telenors Fri Surf med ett simkort som fungerar i Comviqs nät.

För att försvara lite grann sa är fragan faktiskt inte helt oäven. Man skulle kunna tänka sig att det fanns överrenskommelser mellan operatörerna.

Ett tag kunde man ha Telenor som "förval" i till hemtelefonen, även om operatören var Telia. Liknande avtal finns vid eldistrubition, Fortum som äger nätet men God El levererar strömmen. Eller hur tusan det nu fungerar.

Kram.

1
Bevaka tråden