Hallå!
Marcus Ronélius, 21år, bor och uppvuxen i Nyköping, Macanvändare sedan sommaren 08.
Jag är helt ny här på forumet, har dock suttit och stirrat lite på macworlds forum men jag tycker nog att det är lite trevligare stämning här. Jag vill inte påstå att jag är någon forumsmissbrukare men jag tycker det kan vara trevligt och lärorikt att sitta och fördriva några timmar då och då.
Jag jobbar som montör för Kinnarps kontorsmöbler (nu vet ni vem ni ska vända er till när er stol går sönder ). Troligtvis kommer jag att vara tjänstledig efter sommaren för att åka ner med nästa mission till Afghanistan.

Sommaren 08 inhandlade jag en Macbook Air vilket kändes jävligt coolt! efter ett halvår insåg jag att det nog inte var så bra köp, sålde den då för ungefär 10. Detta pga flytt till större lägenhet vilket då medförde att jag hade plats för en stationär.
Vilket då blev en iMac 20".

Första gången jag egentligen var i kontakt med mac var i lumpen (Trots 3 år på IT-Gymnasium). En polare där, som numera jobbar på macoteket, är riktigt duktig att snacka och lyckades fånga mitt intresse. Jag har i min tur fått både föräldrar och morföräldrar att byta, och jag tror att detta är ett väldigt bra sätt att få mac o vinna mark.
Jag hoppas få en trevlig vistelse här. Tack för mig

ps. Bifogar en bild på min datorhörna