Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Setup när ni kollar Apple Keynotes?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte kolla hur det ser ut när ni bänkar er för att se alla keynotes. Blir det i soffan med er laptop i knät, eller sitter ni framför den stationära i en obekväm kontorsstol?
Själv kommer jag vänta på att den kommer som podcast, och smälla upp det på projektorn.
Dela med er av andra traditioner om ni har det, någon särskild dricka eller snacks?
Vem tar keynoten på störst allvar?

Posta på, men vänta gärna till imorgon med aktuella bilder!

edit: vilka sidor brukar ni följa innan keynoten kommer upp som film?
Brukar följa den på gizmodo.com.

Här i Umeå brukar vi samla de lokala macheadsen, koppla bort oss från Internet och spendera tiden till dess strömmen kommer ut genom att grilla och umgås innan vi intar en biosalong eller som nu senast ett fikarum med projektor.

Det var inte illa. Hur får ni tillgång till en egen biosalong?
Trots att jag lockat 5 polare till macvärlden, är det bara en som är ett riktigt machead, så tyvärr kollar jag oftast på det själv. Min tjej tycker jag är dum i huvudet som kollar på det.

Ursprungligen av h.cewers:

Det var inte illa. Hur får ni tillgång till en egen biosalong?

Finns en på mitt jobb

Ursprungligen av Johan S:

Finns en på mitt jobb

Och på mitt, fast det är ju samma arbetsplats.

Ursprungligen av Marcus K:

Här i Umeå brukar vi samla de lokala macheadsen, koppla bort oss från Internet och spendera tiden till dess strömmen kommer ut genom att grilla och umgås innan vi intar en biosalong eller som nu senast ett fikarum med projektor.

Jag satt just och letade fram samma bilder och skulle posta i tråden, men någon annan tänkte uppenbarligen exakt likadant men snabbare...

  • Oregistrerad
  • 2009-03-16 21:42

Keynote i morgon?
----

Jag brukar titta på keynote med mitt 14k4 modem, som jag kopplar till min Apple II över en apple-talk nätverk, med en monokrom skärm, ska njutas till ljummet vatten och ett par brända popcorn

Ursprungligen av studiox:

Keynote i morgon?

Nej, men en presskonferens, eller Apple Media Event eller vad de nu kallar det.

Jag har min PowerMac G5 kopplad till två skärmar, en 20" Cinema och en 42" plasma-tv. Brukar se keynotes på den senare

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-17 11:19

När keynoten är, proppar jag Safari full med flikar, i vilka jag placerar macrumorslive, Engadget, 99mac, Apple Store och många fler. Sen käkar jag chips, dricker öl och följer frenetiskt alla uppdateringar samtidigt som jag skriver hysteriska inlägg här, som ofta börjar med "Ojojojojoj".
Sen när strömmen finns uppe och tillräckligt få tittar på den för att den ska flyta på fint, kopplar jag PowerBooken till TVn och slappnar av i soffan och låter mig villigt övertas av Steves RDF.

1
Bevaka tråden