Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allt blev bara svart.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hammarö
  • 2009-04-09 09:35

Nu vänder jag mig till er.

Min mbp g1 hårddisk fick smaka på en magnet och förlorade således all information. Tråkigt tänkte jag, för jag är inte den som är den som säkerhetskopierar stup i kvarten. Skönt tänkte jag dock när jag kom på att all min musik har jag ju på ipoden (ipod touch) också!
Men i samma veva så försvann all min musik därifrån också mystiskt nog, ipoden var inte ens ikopplad. Efter ett tag visade det sig att om jag kopplar i ipoden och kollar vad som tar upp plats i den så är det "övrigt".

Har provat senuti utan resultat. Någon som har något tips?

(Även min gubbe i ssx on tour raderades från gamecubet )

Senast redigerat 2009-04-09 09:52

Magneter och magnetiska media går väldigt dåligt ihop...

Musiken finns troligen på din iPod ännu, men av upphovsrättsliga skäl så får man inte kopiera musik FRÅN en iPod in i en dator - det är inte Apples fel alltså.

Det finns program som gör att man kan gå runt det här. Sök lite på Versiontracker.com "Ipod Backup utility" etc kan vara lämpligt.

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2009-04-09 11:56

Nu har det löst sig faktiskt. PhoneView -> Advanced file view -> itunesmusik-mappen -> tanka den till datorn -> öppna i itunes med "kopiera låtar till itunes musikmapp" ikryssat för att få filerna omdöpta från VBGT.mp3 till rätt låtnamn!

1
Bevaka tråden