Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spärra inkommande

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-04-17 16:10

Vad finns de för möjligheter i iPhone att spärra inkommande samtal, alltså enskilda nummer?

  • Medlem
  • 2009-04-17 16:12

Det fanns ett hack för det i Cydia för firmware 1.1.4 tror jag.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-04-17 16:23

Det finns alltså ingen liknande funktion för detta i iPhone eller vanliga applikationer till densamma? T.ex. att bara släppa igenom samtal som redan finns i telefonboken?

  • Medlem
  • 2009-04-17 17:01

Vet inte.

  • Medlem
  • 2009-04-19 09:29

Gör en ringsignal av tystnad och tilldela de nummer du inte känner för att svara på.

En tidigare arbetskamrat hade två profiler på sin telefon (före iPhone): 'jobbar' & 'ledig'.
Samtliga jobbnummer lades in och vid 'ledig' var det ingen signal på dem. Visst syntes det att någon ringt, men han sprang inte efter telefonen i onödan.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-04-20 17:24

det finns en applikation i cydia som heter iBlacklist.. men den kan kan du blockera enskilda nummer

  • Oregistrerad
  • 2010-06-13 17:37
Ursprungligen av _jock3:

det finns en applikation i cydia som heter iBlacklist.. men den kan kan du blockera enskilda nummer

Finns det ingen app i appstore som kan göra detsamma?? Orkar inte jailbreaka min lur för att få en sådan funktion.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-13 19:52
Ursprungligen av Elajtenworld:

Finns det ingen app i appstore som kan göra detsamma?? Orkar inte jailbreaka min lur för att få en sådan funktion.

Nej, givetvis inte...

Ursprungligen av _jock3:

det finns en applikation i cydia som heter iBlacklist.. men den kan kan du blockera enskilda nummer

iBlacklist är riktigt bra, jag har kört den i nåt år nu, sen jag hade min 2G

Riktigt dåligt att det inte finns, många telefoner har den möjligheten.
Att blocka enskilda nummer eller grupper av nummer vore en självklar funktion.
Säkerligen mycket efterfrågad.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-13 21:15
Ursprungligen av Chaosstar:

Riktigt dåligt att det inte finns, många telefoner har den möjligheten.
Att blocka enskilda nummer eller grupper av nummer vore en självklar funktion.
Säkerligen mycket efterfrågad.

Många?
Jag har sett det på en telefon.

Har inte typ alla Sony Ericsson den funktionen? Har för mig att jag kunde göra det på min W880 för många år sen...

  • Medlem
  • 2010-06-13 23:54

Jag har en kontakt som heter "Spam" i min adressbok som jag lägger alla säljare till. Då kan jag i alla fall själb låta bli att svara när de ringer igen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-21 18:41

Vemringde.se

Finns en app i AppStore som heter Vem ringde, den kostar 7 kronor men då får man de 300 vanligaste nummer som används av försäljare etc. sparade i en kontakt.

1
Bevaka tråden