Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IE och macnytt

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-03-05 12:55

De senaste dagarna har jag inte kommit in på
macnytt.com med Explorer (5.1.3), badbollen
slutar aldrig snurra, utan jag får tvångsavsluta.

Någon annan med samma problem?

  • Oregistrerad
  • 2002-03-05 13:06

Ja med de flesta sajter, tror inte att jag avslutat explorer normalt någongång.
Mozilla funkar tillfredställande för mig.

Jag upplever samma problem med både MacNytt och MacPressens forum/radannonser. Kan det vara att databasen är för långsam eller nåt?

MacPressens radannonser tar ibland mer än en minut på sig att ladda, per sida. Detta på min jobb-pc med Explorer 6.0.

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, eller hur var det? Tycker i vart fall att de kunde optimera sin sajt lite. :rolleyes:

Som ni säkert vet så jobbade jag mycket med macauktioner.com och gjorde nästan siten helt klar baserad på Filemaker Pro 5.5 och CDML mfl. Men det gick inte tillräckligt snabbt.

Om man gjorde enstaka sökningar med en eller ett par användare så gick det bra, men så fort det blev "kö" så gick det seeegt.

Därför har vi lämnat iväg hela produktionen till ett företag som bygger om den med SQL i grunden. Nu går det fooort! Dom lämnar siten för betatest ca 20 mars och vi räknar med att vara igång 1:a April. (bra datum för premiär - om någonting slutar fungera så skyller vi på att det bara var ett skämt...)

1
Bevaka tråden