Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 2g går ej att återställa i iTunes

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Min iPhone 2g har låst sig totalt. Det hela startade igår då jag tänkte uppdatera till 2.2.1.

Det enda som händer nu är att skärmen visar iTunes loggan + en USB-sladd. När jag ansluter den till iTunes går det bara att trycka återställ. När man gör det fungerar det bra tills iphonen börjar att återställas då står det att "iPhone-enheten kunde inte återställas ett okänt fel uppstod (14)". Detta sker oavsett om jag väljer att återställa genom att endast trycka återställ eller genom att shift-klicka och välja en nedladdad version från iclarified. Iphonen går heller inte att stänga av (den går igång direkt när man stänger av den). Jag har givetvis provat att trycka på home och avstägningsknappen samtidigt och resultatet var som ovan.

Jag har provat att starta igång Quickpwn då står det att jag ska hålla in home och avstägningsknappen i femton sekunder och sen avstägningsknappen i två sekunder. Efter jag gjort det meddelar Vista att quickpwn inte svarar. Detta har skett över tio gånger.

Mitt operativsystem är Windows Vista jag har senaste iTunes uppdateringen och hade 2.2 på iPhonen innan jag uppdaterade.

Jag hoppas att någon här på 99.se kan hjälpa till.

Tack på förhand / Emil

Börja med att göra det hela på en mac eller XP-pc.
Sedan fortsätter du med att skippa Vista helt och hållet.

Ja Vista är inte det bästa. Dock blir det samma resultat på XP. Jag har tyvärr ingen möjlighet till test på mac. Börjar bli frustrerad försökt hela dagen utan framgång.

Testa att installera fw 2.1 eller nån annan lägre fw först och sedan 2.2.1 om du får det att funka.
Och fortsätt med XP-burken.

Nu har jag försökt med andra lägre FW versioner på både XP datorn och Vista datorn. Inga framsteg än. Jag börjar få slut på idéer nu. Jag hoppas på mer hjälp och förslag på åtgärder.

Ok, jag har för mig att jag läst om någon som hade liknande problem någon gång men fortsatte att testa och helt plötsligt fungerade det, så jag tycker du ska försöla göra processen om och om igen 20-30 ggr till.
Följ en QuickPwn-guide och kör på XP-datorn.

Intressant vore ju oxå om du fick möjlighet att testa på en Mac.

Nu har jag provat hela eftermiddagen med återställning både på XP och Vista utan någon framgång. Har även provat olika internet anslutningar i ett desperat försök (router och mobilt bredband), dock så var det ingen skillnad. Jag har försökt återställa den minst 30 gånger troligtvis över 50 gånger. Några fler idéer någon?

Problemet brukar vara att man blandar ihop DFU-mode och restore-mode. Kolla noga att du väljer rätt mode för rätt firmware. Apples original kräver restore och pwn:ade kräver DFU.

Nu har det löst sig. Gjorde dock som dom senaste femtio gångerna. Så Theplague hade rätt. Tack så mycket för hjälpen. Skönt det är att ha sin iPhone tillbaka

Ursprungligen av mudedolk:

Nu har det löst sig. Gjorde dock som dom senaste femtio gångerna. Så Theplague hade rätt. Tack så mycket för hjälpen. Skönt det är att ha sin iPhone tillbaka

Vad bra!
Ganska sjukt, men skönt för dig då.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2009-05-18 19:28

Jag har exakt samma fel som dig theplague på min iPhone. Använde du itunes egna återställning eller genom att shift-klicka dig fram till en restore? isåfall använde du 2.0, 2.1 2.2 eller 2.2.1? Får väl köra samma variant och testa om och om igen till jag lyckas. Skönt att du fick till det!

Ursprungligen av Ebo:

Jag har exakt samma fel som dig theplague på min iPhone. Använde du itunes egna återställning eller genom att shift-klicka dig fram till en restore? isåfall använde du 2.0, 2.1 2.2 eller 2.2.1? Får väl köra samma variant och testa om och om igen till jag lyckas. Skönt att du fick till det!

Vad har jag för fel?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2009-05-19 19:41
Ursprungligen av theplague:

Vad har jag för fel?

Jag måste varit trött igår när jag läste tråden. Jag blandade ihop dig och mudedolk. Sorry

Ebo, jag shift-klickade och återställde till FW 2.2.1. Jag hade min iPhone i DFU-mode och körde på min XP-dator

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2009-05-20 15:28
Ursprungligen av mudedolk:

Ebo, jag shift-klickade och återställde till FW 2.2.1. Jag hade min iPhone i DFU-mode och körde på min XP-dator

Tack, då ska jag testa med det jag med.

Hejsan Jag har samma problem som inlägget oven fast jag har oprativ system för mac
Vart hittar jag FW 2.21 till mac Isåfall Skajag packa upp det eller hur gör jag i Itunes och vart kan jag hitta download länk till FW

Tack för svar!!

1
Bevaka tråden