Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behringer ADA 8000

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad är ett rimligt pris för en begagnad Behringer ADA8000 Pro-8 Digital? Är 1300:- ok?

de kostar ~2 200 nya hos tysken. Själv tycker jag nog att det är ett OK pris, men jag är en total sopa när det gäller att göra bra affärer

Ursprungligen av JävelPersson:

de kostar ~2 200 nya hos tysken. Själv tycker jag nog att det är ett OK pris, men jag är en total sopa när det gäller att göra bra affärer

Jo, såg vad de kostade där, men begagnat är ju begagnat..

Det beror ju också på hur gammal den är, de har ju funnits några år...

Ursprungligen av JävelPersson:

Det beror ju också på hur gammal den är, de har ju funnits några år...

Ca 1 år fast han vet inte var kvittot är, så man vet ju inte om det stämmer.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-08 18:13

Men de var dyrare förut, så du kanske tjänar på det

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-08 18:14

Jag kan iaf intyga att de (ljudmässigt) helt klart är värda pengarna! lånade hem en sådan under en månad när mitt ljudkort var på service.

Ursprungligen av SAFE1978:

Jag kan iaf intyga att de (ljudmässigt) helt klart är värda pengarna! lånade hem en sådan under en månad när mitt ljudkort var på service.

Så 1300 är ett bra köp?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-08 18:33

Jag vet inte hur länge behringer håller (nåt måste de ju göra avkall på med de priserna) så jag kommer personligen köpa en ny...

Ursprungligen av SAFE1978:

Jag vet inte hur länge behringer håller (nåt måste de ju göra avkall på med de priserna) så jag kommer personligen köpa en ny...

Jo, så är det nog. Är ju inte akut behov av en Ada8000 så det kanske får vänta tills man springer på någon som är billigare.

Jag kör min gamla käpphäst här också:

Köp en gammal ADAT för några 100 istället. Samma funktion, riktigt bra A/D-omvandlare, men mycket billigare. Många ADAT:ar har trasig mekanik men det spelar ingen roll om man bara vill åt 8 in/ut via lightpipe. Det funkar finemang!

Ursprungligen av sawtooth:

Jag kör min gamla käpphäst här också:

Köp en gammal ADAT för några 100 istället. Samma funktion, riktigt bra A/D-omvandlare, men mycket billigare. Många ADAT:ar har trasig mekanik men det spelar ingen roll om man bara vill åt 8 in/ut via lightpipe. Det funkar finemang!

Har du något förslag på sort?

Ursprungligen av synthpälle:

Har du något förslag på sort?

Jag kör själv med 2 st. LX20 som jag köpte för 350:- (för båda!) på en folkhögskola, men jag såg just att du inte vill ha RCA-kontakter. Så lämpligen XT20 eller den äldre XT (om du klarar dig med 16 bitar) som har balanserade tele.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-05-08 19:52

Asså... 1300 är ju billigare än 1500-1600 som de normalt ligger på, köpte en för 800 som var ett kap... har en fostex vc8 till salu för 750 om du är sugen, halvrack är den ca 1/3e del på brädden av en adat och säkert en 10del av vikten...

hepp

Okej, vad är skillnaden på ADA 8000 och forstex vc8?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-05-08 20:17

vc8 har bara rca in/ut, bertan har xlr med micpre in + tele, samt xlr ut...

Då är det nog en Behringer jag ska ha. Just nu kör jag med en mixer till mitt ljudkort och det funkar ganska bra men har funderingar att köpa en adat då mitt ljudkort har det också.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-05-09 10:09

Adat funkar nog galant, men jag har min berta å fostex i rack med ljudkortet, hade jag slängt in 2 adatar hade jag inte orkat lyfta racker eller fått platts med fler grejjer, men stationerad i studion äre ju okei...

ADA8000 är förvånansvärt bra, tycker jag. Visst, den har lite mindre värme och energi i lågmellan än t ex Apogee AD-8000, å andra sidan har den fin diskant. Den inyggda klockan är riktigt bra och ger ordentlig stadga i stereobilden. Jag är för övrigt en stor Behringerpessimist, men ADA8000 är bra.

Håller den eller går den lätt sönder?

Det ligger en ADA8000 ute i Backa för 1500:- nu, och det verkar ju vara annonspriset för tillfället som apan säger.

http://www.annonsdirekt.se/default.asp?gotourl=/asp/agenten/default.asp?AgentId=19265

Var precis och köpte en ADA 8000. Se om den är värd sin peng..

Har provat min ADA 8000 och tycker den funkar alldeles utmärkt. Tack för alla svar.

Tog du den i backa eller?

Ursprungligen av JävelPersson:

Tog du den i backa eller?

Jaaaa.

Köpte precis en ADA8000 från Thomann, om man har firma så är det svårt att motivera begagnat.
Jag fick min ADA8000 från tyskland utan moms och då hamnar man på ca 1600:- med 30 dagars öppet köp och 3 års garanti...

Ursprungligen av Janne.M:

Köpte precis en ADA8000 från Thomann, om man har firma så är det svårt att motivera begagnat.
Jag fick min ADA8000 från tyskland utan moms och då hamnar man på ca 1600:- med 30 dagars öppet köp och 3 års garanti...

Ja, det är verkligen ett nice deal. 3 års garanti är inte fy skam. Då gjorde man ett dåligt deal...

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-05-22 15:32

Fast om man inte kan dra momsen så blir det ju 2,1lax.. så inte så dumt med en beg för 1500...

Ursprungligen av enapa:

Fast om man inte kan dra momsen så blir det ju 2,1lax.. så inte så dumt med en beg för 1500...

Jag gav 1300:-, så det var väl ok.

1
Bevaka tråden