Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

syx

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2009-05-10 19:51

Behöver ladda in originalpatterns igen på min Alesis HR-16.
Hur går det till egentligen, funkar det att föra över via midi från min Mac, behövs det någon mjukvara?

Thomas

Kan vara så att batteriet är slut, någon som vet hur man byter ut det i så fall??

Tur man har 99:an:-)

Det ska gå att göra med vilket program som helst som klarar av att läsa in och skicka Sysex (de flesta större sequencers, tex). Annars borde det här programmet funka, men jag har inte testat det själv.

Byta batteri har jag inte en aning om hur man gör. Men det brukar inte vara så svårt.

Det finns gratisprogram till OSX för att skicka Sysex med.

Gratis, typ som programmet jag länkade till?

Du behöver nog ungefär ett så'nt här:

Och byter det men en så'n här:

LS14250 med "Axial leads" är alltså batteriet, eller motsvarande. Lite otydligt om Elfa har just den varianten. Men det borde ge dig något att börja leta efter i alla fall Och det verkar sitta fastlött bland chips och annat snacks, så det är lite mer än att floppa ut ett CR2032 från hållaren...

(Varken batteriet eller lödkolven är gratis)

Saft? Jag har hört talas om folk som kallar ström för kräm, men saft var nytt.

Ursprungligen av false messiah:

Saft? Jag har hört talas om folk som kallar ström för kräm, men saft var nytt.

Kräm har man i tjockare sladd, som i väggen, i de tunna jävlarna som sticker ut från batteriet skulle kräm klogga igen, då får man transformera ner till saft, med t ex ett vattenpassfilter, det tunnar liksom ut.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-05-10 22:19

Varför alls köra patterns i en sån trummaskin? Programmerar du den inte från datorn som ljudmodul? Varför inte sampla av den helt enkelt? Eller ljuden finns ju redan avsamplade. What's the berättigande for a drum machine like that 2009?

1
Bevaka tråden