Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CRM med dokumenthantering / dokumentmallar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Söker ett mac-program alternativt webbaserat. Det ska finnas adressregister som är integrerad med dokmenthanteringen. Har tidigare använt SuperOffice för PC, men det är inte aktuellt i det här fallet, inte webbversionen heller.

Man ska kunna ha ett antal dokumentmallar (word/open office) där adressuppgifter automatiskt fylls i när man skapar upp ett nytt dokument för en kund, och man ska sedan kunna gå in på en kund och få upp alla dokument som är skrivna relaterat till denna kunden.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-05-13 11:12

Ful-/snålvarianten är att använda Office egen adressbok för att åstadkomma mallar med ifyllda adresser. Word har en brevguide som jag tror kan åstadkomma det mesta du behöver.
För att samla alla dokument till en kund, det skulle ju kunna gå att lösa med smarta mappar i Finder.

Mallar med kunddata och tidigare kommunikation och information om kunden mm, låter som en lösning gjord med FileMaker Pro. http://www.filemaker.se/

  • Medlem
  • 2009-05-13 12:35

Har inte så stor koll, men vet att jag kollade lite på http://www.positionett.se/
De har simple CRM som bygger på Filemaker. Vad det kan och om det är bra kan jag inte svara på, valdse annat system

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2009-09-23 12:50
Ursprungligen av Steve:

Har inte så stor koll, men vet att jag kollade lite på Hem | PositionEtt
De har simple CRM som bygger på Filemaker. Vad det kan och om det är bra kan jag inte svara på, valdse annat system

Vilket valde du då och varför?

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2009-09-23 13:03

Simple CRM är inte så simpelt. De har lagt in funktionalitet som offerter och order som är helt otillräcklig för de flesta applikationer. Irriterande med tanke på att själva CRM delen såg lovande ut.

Det borde finnas ett program som hanterar kontakter uppdelade på personer och företag med relationer emellan. Vilken kommunikation och aktivitet som skett över tid. Alla dokument skall kunna sparas ner och det skall vara enkelt att förstå hur data sparas i programmet ich hur man säkerställer backup. Basta!

Mer funktionalitet korrumperar användarvänligheten. Det blir tillräckligt med data ändå.

Självklart skall man kunna synca med mail så att man kan få över data i sin telefon (mailadress och telefonnummer)

Sedan skall det förstås inte kosta som en hel microsoft office licens.

Den som bygger detta snyggt kommer att göra affärer!!!!!

1
Bevaka tråden