Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur vet jag om en iPhone är Italiensk?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-05-22 19:57

Tjena,

en novice fråga, kanske, men jag behöver köpa en italiensk iphone då jag pga en snarlig utomlandsflytt (norrut) inte kan binda mig till en leverantör.

Har blivit erbjuden en italiensk iphone, som om jag förstått det hela rätt knallar och kör med vilken operatör som helst utan några problem över huvudtaget (någon vänlig själ kan kanske bekräfta / avkräfta denna myten?)

Hur vet jag om telefonen i fråga är italiensk? Det räcker väl inte att öpnna telefonen på parkeringsplatsen (räknar med att det blir där dealen genomförs), stoppa i kortet och kolla? Telefonen måste reggas först, eller?

Dessutom; får jag problem om jag kör svenskt kort (Comviq) nu, och ett norkst kort om någon månad eller fem?

Tacksam för svar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-22 22:37

Nej, men eftersom alla gör fel så blir det ett rätt otrevligt forum då allt är i kaos. Det du ska kolla på är serienumret på den iphone du ska köpa. Vart denna lista finns kan du söka efter. Sök efter köpa iphone utomlands och sök gärna i tråden så finns det en lista på vilka länder som har den olåst och hur serienumret slutar för att visa vilken nationalitet luren har. Enkelt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-05-22 22:39

Tack.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-05-23 13:10

soppel har fått svar på sin fråga och eftersom detta finns svar på i andra trådar som 20hz hänvisar till vad man skall söka efter så låser jag här.

/mod

1
Bevaka tråden