Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förlänga abonnemang för att få ny iphone?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-25 13:26

Jag sålde min importerade iPhone inför att iPhone 3G lanserades i Sverige. Sedan tecknade jag abonnemang hos Telia för att få iPhone 3G. Bindningstid 18 månader. Nu kommer det (förmodligen) en uppdaterad iPhone 3G inom kort. Hur skall jag bära mig åt för att sälja min gamla iPhone 3G och skaffa den nya iPhone 3G?

Om jag förlänger mitt abonnemang hos Telia, kommer de då att låsa upp min gamla iPhone 3G? Eller blir jag tvungen att låsa upp den (med ful-metoder) för att kunna sälja den?

Eller är det så att det går att byta in sin gamla iPhone mot en ny och betala lite extra?

Det är ju givetvis svårt att veta exakt hur Telia (och andra) väljer att göra med detta. Så det jag undrar alltså är hur liknande upplägg brukar se ut med andra telefoner än iPhone.

Detta undrar även jag över då jag är i samma situation. Köpte iPhone 3G samma dag som den släpptes i Sverige och vill eventuellt byta den när den nya kommer.

Ingen annan än Apple och Telia vet just nu någonting om dina frågor.

Men jag gissar att du enklast säljer din iPhone på blocket och att du får betala fullpris för en ny iPhone.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-25 14:06
Ursprungligen av henkebarn:

Ingen annan än Apple och Telia vet just nu någonting om dina frågor.

Det jag tänker är att situationen som sådan inte är ny. Samma problemställning måste finnas, oavsett telefon.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-05-25 15:45
Ursprungligen av kia2:

Det jag tänker är att situationen som sådan inte är ny. Samma problemställning måste finnas, oavsett telefon.

Jovisst, problemet här är bara att Apple inte agerar som tex. SonyErisccson och visar sina telefoner 3 månader innan de finns i butik. Det är ju fortfarande inte känt om det kommer en ny eller inte. Det är ju bara rykten. Skall Telia basera affärsmodeller och ekonomiska beslut på rykten i mac-communitys?

Troligtvis komemr det ju bli som innan att du kan förlänga din bindningstid, men du får ingen subvention. Din ursprungliga 3G kan du inte lagligt låsa upp förrän 12 månader efter du köpt den.

Någon som vet hur en telia upplåsning kommer gå till?

Ursprungligen av MRM-Racing:

Någon som vet hur en telia upplåsning kommer gå till?

Nej. Den har ju inte släppts. Då kan man ju inte veta.

1
Bevaka tråden