Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudkort som grejar flera apps. som använder ASIO ?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-06-11 23:19

Finns det ljudkort/drivrutiner som tillåter att flera applikationer kör mot ASIO samtidigt ?
Anledningen att jag frågar är för att det finns en liten irriterande (för mig) begränsning i Renoise.
Vilken gör att man inte får med externa källor när man record/renderar låtar.
Samma sak gäller om man kör med Rearoute via Reaper eller Rewire (får det iaf inte fungera som jag vill).Vill helst slippa multipla projekt filer (ex. en via Renosie och en via Reaper) då jag inte är diciplinerad när det gäller att hålla ordning på allt

Så vad jag behöver helt enkelt är ett ljudkort som man kan skicka ex. output från ett kanalpar till input på ett annat och göra record den vägen.
Har ändå tänkt skaffa nytt kort snart.

Max 10k.

Det känns ju billigare att fråga på Renoise-forumet om exakt hur man hanterar Rewire. Dom är grymt hjälpsamma där!

Haha, billigare! Ja det blev ju rätt ändå

  • Medlem
  • 2009-06-12 10:04

Hehe, har redan gjort det.
Just nu verkar det enda sättet (då jag vill få med effekterna från line-in) att köra reaper och skicka allt till reaper.
Mao, att inte mixa i Renoise utan göra det i reaper och kör effekterna den vägen.
Inte riktigt vad jag vill om det går att lösa på annat sätt.
Som jag sa så ska jag ändå byta ljudkort men om det är 2 av 10 kort som tillåter det jag efterfrågar så har man skurit ner på valen rätt rejält.

Så det är inte frågan om att hitta den billigaste lösningen utan vilket kort (om något) grejar ovan.

Mitt RME HDSP 9652 gör sånt iaf, funkar bra för det mesta men ibland kan det knasa ihop sig lite.. olika sample-rates är ingen bra idé iaf.

  • Medlem
  • 2009-06-12 18:46
Ursprungligen av kottenkotten:

Mitt RME HDSP 9652 gör sånt iaf, funkar bra för det mesta men ibland kan det knasa ihop sig lite.. olika sample-rates är ingen bra idé iaf.

Vet du om det ligger i drivrutinen eller kortet i sig, tänkte mest om FF funkar på samma sätt.
Om du vet alltså

  • Medlem
  • 2009-06-12 19:01

LoL, fick ett förslag från en användare på Renoise forumet att köra med en VST recorder och droppa på master spåret.

Hittade en gratis recorder (Tape-It) och den funkade till det jag behöver.
Haha, ja ibland ser man inte skogen för alla träd :">

Nu gäller det bara att hitta ett bra ljudkort då

Ursprungligen av Haplo:

Vet du om det ligger i drivrutinen eller kortet i sig, tänkte mest om FF funkar på samma sätt.
Om du vet alltså

Jag har bestämt för mig att ff inte funkar på samma sätt men jag ska testa på jobbet på måndag.

  • Medlem
  • 2009-06-14 00:46

Sjysst

Virtual audio cable? Inte helt säker på vad du egentligen är ute efter men med VAC kan du skicka ljudet mellan olika applikationer, skapa virtuella ljudkablar så att säga och använda ASIO.

  • Medlem
  • 2009-06-12 18:45

VAC verkar inte funka med ASIO om man inte kör via ASIO4all.
Får bara upp Virtual Cable under directsound men inte under ASIO.

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2009-06-12 19:24

Fins inte jack för windows??

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2009-06-14 13:09

http://www.grame.fr/~letz/jackdmp.html

Jag gör precis det du vill!! Tror du kommer att gilla det!

  • Medlem
  • 2009-06-14 14:40

Låter som att det kan vara en lösning.
Just nu är väl det löst iom att man kan dumpa en vst-recorder på mastertracket.
Men det skadar ju inte med options

1
Bevaka tråden