Skulle importera en redigerad film gjord i en tidigare I-movie version till min nya IMAC (Imovie version 08). Filmen hade jag sparad på ett DV-band. När importen var gjord så upptäckte jag att IMAC hade delat upp klippen på ett märkligt vis. Ett exempel är att den redigerade versionen av filmen börjar med en musik "sammanfattning" där jag satt ihop ett 30-tal klipp och lagt musik till. Denna sammanfattning importerades inte utan de musiksatta klippen låg utspridda över hela clipboarden.

Var inne och tittade på importinställningar och kunde inte hitta vad jag gjort fel. Uppenbarligen läser IMOVIE in klippen i den tidsordning de är "filmade" men det borde ju gå att importera i den ordning som de ligger på min redigerade film. Detta gick utmärkt i äldre versioner av IMOVIE. Någon som har en lösning på detta lilla problem ?

Försökte faktiskt att importera filmen till IMOVIE version 06 som jag fört över från min gamla IMAC men av någon anledning så går det inte att importera film i den gamla versionen. Varför är det så ?, blockerar den nya versionen den gamla ?

Fisheye