Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skype funkar dåligt i iphone 3GS

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-28 10:47

I OS3.0 beta funkade skype över 3G. Men när jag provar ett nyladdat skype i 3GS så fås meddelande APP_UNSUPPORTED_OS_ALERT. Inloggning funkar och jag får upp kontaktlistan. Ringer jag echo test så är det tyst första gången men sedan funkar både skype out och echo123 över wifi.

Har inte kunnat testa än över 3G/edge.

Du laddade alltså ner senaste versionen av Skype? Så vitt som jag vet så har man avaktiverat Skypesamtal över mobildata i de senare versionerna av Skype. Det är anledningen till varför jag inte uppdatera min Skypeinstallation (1.0.0.63)

Om du jailbrekar telefonen så funkar det, installera sen VoIPover3G från Cydia.
Sen funkar det utmärkt att ringa med bl.a. senaste Skype via t.ex 3G

Jag är lite osäker men är inte VolPower3G "ersatt" med "3G Unrestrictor" för 3GS?

Men eftersom jag inte har en 3GS ännu så låter jag det vara osvuret...

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag är lite osäker men är inte VolPower3G "ersatt" med "3G Unrestrictor" för 3GS?

Men eftersom jag inte har en 3GS ännu så låter jag det vara osvuret...

Jag testade VoIPover3G igår på min 3GS så naturligtvis fungerar det, annars hade jag aldrig skrivit så.

3G Unrestrictor verkar vara lite mer "kompetent" iom att det har ett interface för inställningar och så, men det känner jag inte att jag behöver då jag har fullt datapaket och vill att mina program ska fungera så som jag vill oavsett WiFi/HSDPA/3G/Edge etc..

Dessutom kostar 3G Unrestrictor $2.

Men jag ska nog köpa det bara för att testa

Har nu köpt 3G Unrestrictor för att testa, det fungerar lika effektivt som VoIPover3G.

Jag lade ju en brasklapp om att jag inte visste:)

Hoppas bara inte att Apple kommer med 3.1 innan jag har fått tag på min 3GS, jag vill inte att de ska hinna stänga till kryphålet...

1
Bevaka tråden