Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MMS med tele2 har fungerat, fungerar ej nu

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-02 12:17

Hej! Jo det är såhär att när jag uppdaterade till 3.0 så gjorde jag en custom IPSW fil och den uppdaterade jag med. Fixade allt annat, mms osv. Kunde skicka mms i nån dag helt problemfritt. Sen helt plötsligt så började jag få felmeddelande när jag skulle skicka. Det gick att skicka ibland, tror det berodde på om jag var i 2g eller 3g nätet.

Hur som helst, jag fick det att funka ibland. Men nu har det inte funkat alls på några dagar, jag har startat om telefonen efter jag redigerat inställningarna i telefonen. Jag har även idag gjort en hel restore på telefonen och lagt in samma inställningar som på min kompis iphone (samma operatör). Jag kan inte ens ta emot mms! Får textmeddelande om att "du har fått mms, hämta det här..." osv.

När jag skrev klart ovanstående så slog en tanke mig.

Kan det vara så illa att simkortet är knas bara för att jag använde en äldre telefon senast? En siemens MC60. Den kanske har knasat till simkortet så att mms inte funkar?
För jag kommer inte ihåg exakt men jag tror att mms bara fungerade 50% av gångerna innan jag stoppade i simkortet i Siemensluren.

Summan av kardemumman: Jag fattar inte hur det kan komma sig och jag skulle gärna vilja ha lite förslag på vad man kan göra eller synpunkter från er här. TACK! / Wester

Behövs det verkligen en helt ny tråd om detta?
Finns massor MMS-trådar.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-07-02 13:31
1
Bevaka tråden