Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wi-Fi Finder app?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu när det är dax att ge sig ut och resa vore det fint med en app som visar gratis Wi-Fi. Är det någon som har tips på någon som fungerar bra?

Alla tips uppskattas

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-03 13:45

Hur menar du med "Gratis Wi-Fi". Du ser ju huruvida ett nätverk är låst eller inte direkt. Menar du att du vill ha ett program som automatiskt tar det hela ett steg längre och prövar om du kan använda internet direkt utan inloggning på internet?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-03 14:13

http://itunes.com/apps/wifitrak är ju bra, om det är nåt sånt du söker.

Se där ja! Toppen, den visar ju huruvida nätverket är öppet eller ej. Precis vad jag sökte. 7:- är ju överkomligt med

Ursprungligen av claudiomarino:

Se där ja! Toppen, den visar ju huruvida nätverket är öppet eller ej. Precis vad jag sökte. 7:- är ju överkomligt med

Det ser du ju direkt i Settings...?

Ursprungligen av Capeman:

Det ser du ju direkt i Settings...?

Jovisst men jag vill kunna se vad som finns i närheten av där jag befinner mig. Det förutsatte jag att wifitrak kunde?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-03 14:41

Du kan väl säga till hur det funkar

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-07-03 14:45
Ursprungligen av claudiomarino:

Nu när det är dax att ge sig ut och resa vore det fint med en app som visar gratis Wi-Fi. Är det någon som har tips på någon som fungerar bra?

Alla tips uppskattas

Om du är en Fonero så har de ett program för iPhone.

Du menar som någon sorts fördefinierad databas med fria nätverk? Ah, då förstår jag. Missförstod. Vet inte vad Wifitrak klarar.

Appen wifitrak verkar inte längre finnas tillgängligt på AppStore. Har ni några andra förslag på WiFi-tracking-apps eller motsvarande?

Jag ska resa till Australien i början av nästa år och i nuläget har jag skapat en note där jag klistrat in en lista med WiFi-nät i de städer jag tänkt besöka. Men istället för att gå via en lista med adresser så vore det smidigare att direkt via en app eller dylikt se närbelägna fria/öppna WiFi-nät.

Eller hur gör ni när ni är utomlands och vill undvika extremdyr datatrafik via mobilnätet?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-21 14:16
Ursprungligen av Mattias_N:

Appen wifitrak verkar inte längre finnas tillgängligt på AppStore. Har ni några andra förslag på WiFi-tracking-apps eller motsvarande?

Jag ska resa till Australien i början av nästa år och i nuläget har jag skapat en note där jag klistrat in en lista med WiFi-nät i de städer jag tänkt besöka. Men istället för att gå via en lista med adresser så vore det smidigare att direkt via en app eller dylikt se närbelägna fria/öppna WiFi-nät.

Eller hur gör ni när ni är utomlands och vill undvika extremdyr datatrafik via mobilnätet?

Söker där jag är eller använder FON

1
Bevaka tråden