Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket av dessa kort skulle ni välja, till PC?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-07-06 20:35

Är ute efter ett kort med fler in/ut än vad jag har nu.

De jag funderat på i olika prisklasser är:

Focusrite Saffire Pro 40
Motu Ultralite
Fireface 400.

Är ute efter ett så välljudande interface som möjligt, kommer att ha interface't ett tag så bara man hamnar under 10k så är det ok.
Frågan är om FF400 är så pass mycket bättre att det motiverar 3-4k till.
Sen kommer hela drivrutinsfrågan och DICE2-problem (om det nu är något problem) etc. etc.
Så vilket skulle ni välja ?

Jag har ett Saffire Pro 10 till salu, om du inte måste ha ADAT.

Fireface alla dagar i veckan...

  • Medlem
  • 2009-07-06 22:22

Inte ute efter ADAT men vill nog köpa nytt, av någon anledning

Kanske en dum fråga utan att kunna jämnföra själv med vad i FF400 motiverar det högre priset ?
Tänkte mest på om det är några funktioner i sig eller ljudkvalitén ?

Ursprungligen av Haplo:

Inte ute efter ADAT men vill nog köpa nytt, av någon anledning

Säker? 3000 så är det ditt...

Fireface lätt om det finns ekonomi till det, RME har sån bra koll. Annars Motu, har kört ultralite i några år och det funkar finemang. Jag skulle behöva väldigt mycket övertalning för att köpa Focusrite till pc.

RME är en tillverkare med pondus som inte bara tillverkar utan konstant utvecklar nya tekniker samt att deras prylar håller väldigt hög kvalité samt fungerar i ur och skur (förutom med Agere då men det var ju inte deras fel...*)

* http://www.gearslutz.com/board/music-computers/166225-imac-mb-mbp-agere-firewire-chipsets-can-troublesome-okt-07-till-feb-08-a.html

Ursprungligen av kottenkotten:

Fireface lätt om det finns ekonomi till det, RME har sån bra koll. Annars Motu, har kört ultralite i några år och det funkar finemang. Jag skulle behöva väldigt mycket övertalning för att köpa Focusrite till pc.

Varför det? Så länge man har rätt FW-chip så funkar korten väldigt bra, och låter definitivt i klass med MOTU.

  • Medlem
  • 2009-07-07 15:12

Då får det nog bli ett RME

Tack för tipsen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-07 23:14

Jag skulle generellt sagt RME, men om du inte behöver firewire skulle jag nog försöka få testköra ett UL mk3. Har ett sånt själv för laptopspelande, och är positivt överraskad av ljudet. Klår 896HD utan problem, så jag kan faktiskt tänka mig att de är i klass med RME denna gång.

Ursprungligen av rydan:

Jag skulle generellt sagt RME, men om du inte behöver firewire skulle jag nog försöka få testköra ett UL mk3. Har ett sånt själv för laptopspelande, och är positivt överraskad av ljudet. Klår 896HD utan problem, så jag kan faktiskt tänka mig att de är i klass med RME denna gång.

Totalt så är det nog en bit kvar till RME.

  • Medlem
  • 2009-07-08 13:14

Hur är det med Motu och deras drivrutiner, tycker man sett en hel del trådar om problem med deras drivisar och PC.

Det kommer nog bli ett FF400 men har inte köpt ett än.
Ska leta efter något ställe med en bra deal, om det finns.
Tror den bästa hittills är midimusic för 8.5k

  • Medlem
  • 2009-07-09 10:48

Snabb fråga angående FF.

Går det att enskilt styra monitorer från frontpanelen på FF interfacet ?
Vill med andra ord kunna styra volymen för hörlurar och monitorerna individuelt och ska inte påverka master-volymen ?
Vill kunna göra detta direkt utan att starta mixer-applikationen.

Vill helt enkelt ta ur min gammla mixer (billig gammal behringer) ur loopen och låta FF göra det jobbet.

1
Bevaka tråden