Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reprap

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den här kunde ju vara praktisk för DIY-folket!

WebHome < Main < Reprap

Citat:

What is RepRap?

Look at your computer setup and imagine that you hooked up a 3D printer. Instead of printing on bits of paper this 3D printer makes real, robust, mechanical parts. To give you an idea of how robust, think Lego bricks and you're in the right area. You could make lots of useful stuff, but interestingly you could also make most of the parts to make another 3D printer. That would be a machine that could copy itself.

Jag gillar verkligen idén/tanken runt hela projektet.
Bygg en printer, låt printern bygga grunden till en ny och ge den till en kompis. Sen kan vi alla sitta och printa massa roliga och "behövliga" prylar tillsammans.

Jag behöver en ny "dammsugare" av plast till poolen(fästet för handtaget är sprucket). Hade varit gött att bara cadda upp en modell och printa. Done.

Kom att tänka på C3PO;
"-Machines who creates machines, how pervert!"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-16 14:14

Hmmm, jag känner en lätt störning i Kraften efter att ha läst det där...

Grey goo - Wikipedia, the free encyclopedia

Ursprungligen av tanuki:

Hmmm, jag känner en lätt störning i Kraften efter att ha läst det där...

Grey goo - Wikipedia, the free encyclopedia

Det skulle iallafall vara förjäkla illa om hela världen gick under pga repraps!(får bilder i huvudet)

Ni kan tänka er diskussionerna när folk börjar piratkopiera fysiska föremål.

Hälla in lite råmaterial på ena sidan, få ut en Minimoog på andra? Hmmm...

Nu tror jag iofs inte att de största utopierna om reprap kommer att uppfyllas, men det kommer nog ändra på tillräckligt mycket ändå om vem som helst kan fabricera ihop hyfsat avancerade föremål hemma.

Är det nån på forumet som har en sån här eller en Makerbot (kanske är samma sak egentligen)? Skulle vara kul att få lite recensioner och bilder på printade föremål och så

1
Bevaka tråden