Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon Telia butik som har iPhone kvar i Stockholm?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-31 20:40

Hallå!

Tänkte höra om det är någon som har koll på lagerstatus hos telia?
Antar att detta är extremt svårt att veta så, så indikationer såsom "Den och den hade 4a kvar igår kväll" räcker gott för mig!

Mvh,

Boaman

Jag hade precis letat efter en dylik tråd för att få höra hur det ligger till

Det låter som att det är tight överallt iallafall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-01 11:12

Undrar också!

Kan tillägga att jag frågade på två PhoneHouse igår och de som syntes vara kvar i lager var förbokade ex som väntade på att hämtas.

En blåst säljarbrud på Telias Sergelbutik sa att "De är säkert slut i hela Sverige.".
Det är säkert inte sant men visar hur kul det är att deala med mobilsäljare.

Senast redigerat 2009-08-01 11:43
Ursprungligen av hubspin:

Undrar också!

Kan tillägga att jag frågade på två PhoneHouse igår och de som syntes vara kvar i lager var förbokade ex som väntade på att hämtas.

En blåst säljarbrud på Telias Sergelbutik sa att "De är säkert slut i hela Sverige.".
Det är säkert inte sant men visar hur kul det är att deala med mobilsäljare.

Var hon blåst för att hon sa att de var slut i hela Sverige? I sådana fall undrar jag hur kul det är deala med jobbiga kunder:)

Jag skulle vara mycket förvånad om du hittar någon Teliabutik med 3GS. Det kan finnas enstaka som väntar på att bli hämtade av förköpskunder

Det stora upproret på webben igår var annars att de flesta Teliabutiker hade istorleksordningn 6-7 telefoner att sälja och de tog slut på några minuter. Luleå hade 6, Umeå 8. Luleås Apple Premium återförsäljare fick... 2 telefoner...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-01 13:56
Ursprungligen av BlackSmp:

Var hon blåst för att hon sa att de var slut i hela Sverige? I sådana fall undrar jag hur kul det är deala med jobbiga kunder:)
.

Det är naturligtvis möjligt att det inte finns en enda 3GS att få tag på i hela Sverige men jag skulle inte förlita mig på utlåtandet från säljaren i fråga vars trovärdighet i ämnet jag bedömde som låg efter att ha studerat uppträdande, utseende och sätt att uttrycka sig. Att uttalandet fälldes fnissandes mot sin finniga kollega och utan några som helst efterforskningar bidrar inte till att stärka tilltron till denna telefonprånglare.

PhoneHouse erbjöd sig att ringa mig om de hittade några lediga 3GS.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-01 11:43

Det är nog rätt kört i Stockholm. Innerstadsbutikerna är slut, likaså Vällingby, Sundbyberg, Skärholmen och Haninge. Detta var ca 11 igår...

Tja, du vet ju inte om de hade kollat upp tidigare. Jag hade också svarat att det finns inga utan att göra några efterforskningar... Speciellt om du kom in på eftermiddagen. Det är ingen avancerad gissning att telefonen var slut i alla butiker inom ett par minuter. I Luleå så tog det omkring 5 minuter.

Det går ganska enkelt att titta omkring i 3GS trådarna här för att få en bedömning om sannolikheten att hitta en telefon i en butik innan nästa sändning kommer in. Du ska ha stor tur och det är frågan om returer eller inte uthämtade förhandsbokningar. Sådana kommer att finnas. Det ser vi också här på forat.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-08-01 14:35

Umeå har två teliabutiker. Den ena fick 4 st och den andra 8 st (som inte var förhandsbokade), dom tog slut på ett par minuter. Det var många i kön som blev utan.

Nu fick de väl in mer än 4 respektive 8 stycken, vet inte hur många som var förbokade. Sedan gissar jag att de i personalen på teliabutikerna som ville ha en plockade åt sig en före öppning.

Ursprungligen av Kemppe:

Umeå har två teliabutiker. Den ena fick 4 st och den andra 8 st (som inte var förhandsbokade), dom tog slut på ett par minuter. Det var många i kön som blev utan.

Nu fick de väl in mer än 4 respektive 8 stycken, vet inte hur många som var förbokade. Sedan gissar jag att de i personalen på teliabutikerna som ville ha en plockade åt sig en före öppning.

Tveksamt. Med så få telefoner så skulle det vara självmål/självmord publicitetsmässigt om det kom ut.

Fördelningen var att 70% var möjliga att förhandsboka.

Sedan så tycker jag att i det fall som du beskriver så borde butikerna i Umeå kommit överens om att bara en butik sålde alla telefonerna på fredagen för att ge en så rättvis chans som möjligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-02 00:07

Hört från flera källor att det är slutsålt överallt. Väntas leverans om 2 veckor är det besked som jag har fått. Vet inte om man ska satsa på webben där de talar om upp till 3 veckor eller hoppas på 2 i butik

Då de är slutsålda fyller denna tråd inte något syftet utan får mer än gärna låsas.

Var ut till enköping i går och köpte en vit 32 g På The Phone House..
Han hade ganska många kvar. Om man orkar åka

Någon som vet hur det ligger till nu?
(Jag söker en vit 32GB)

Telia i Kista fick nyligen in åtminstone en telefon. Jag fick hämta ut min svarta 3GS på 32 GB idag. Den bokades direkt i butiken, söndag för drygt en vecka sedan.

Frågade om de fanns lurar kvar att köpa över disk men man kommer inte ens beta av väntelistan utan fler leveranser.

Inte kul om man förbeställt via Telia och inte fått sin ännu.

Var inne i Teliabutiken vid östermalm igår och dom hade fått leverans nu av 60 telefoner. De är dock inga dom säljer över disk utan de som skrivit upp sig i butiken är dom som har förtur. Tydligen hade de börjat ringa runt och beta av sina listor under gårdagen, så det är bara att hålla tummarna att man får det där samtalet snart! Själv låg jag inte allt för högt på listan så jag hoppas att det är många som skrivit upp sig i flera butiker o därmed inte hämtar ut just hos "min" Teliabutik....

Men hur som så borde ju då dom flesta butiker fått en leverans nu i början på veckan, oberoende på operatör så det närmar sig för fler o fler att få ut sina telefoner!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-22 15:34

Halloj!

Vet ni hur läget är i Stockholm nu när det gäller iPhone 3GS i butik?

/Simon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-28 07:43

Väntetider på Telia för iPhone 16GB

Hej!
Igår frågade jag en svettig försäljare i Teliabutiken i Nacka Forum hur lång väntetid det var på iPhone svart 16GB......4 veckor sa han!!!!

Är det någon som har ringt runt till mindre orter och frågat om de har telefonen på lager?

Att vänta på en ny telefon i 4 veckor, tär på tålamodet...

Mvh
Magnus

Skoja inte. Beställde min iPhone i en Teliabutik den 31 juli kl 10. Har fortfarande inte fått den...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-28 09:34

Beställde svart 16GB från Telias webbshop den 8/8 och fick leveransen 21/8, med portering av nummer osv. redan avklarat. Helt ok.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-29 00:48

Beställde Svart 16gb 3Gs från min lokala teliabutik för 2 veckor sedan och killen i butiken sa 3veckor till mig. upp till bevis till nästa helg då!

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-09-16 03:54

Undra hur länge det här ska hålla på? Det känns som att apple inom en snar framtid lyckas tillverka tillräckligt med enheter för att nå efterfrågan...

1
Bevaka tråden