Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteribyte på iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har haft min iPhone sedan i oktober förra året och jag tycker att batteriet börjar tröttna. Numera måste jag ladda den dagligen vilket inte var nödvändigt i början. Hade tänkt vänta ut nästa års 4G HyperUltra (eller vad det nu blir...http://www.99.se/images/smilies/glad.png) innan jag byter men man kanske måste byta batteri dessförinnan. Känns som att batteriet tappat kraft snabbt, är det dåligt eller är det så här? Fler som har liknande erfarenheter?
Antar att man måste lämna in den för ett byte, vem gör det och vad kostar det?

När det gäller batteriet på min iPhone 3G så tycker jag att det blivit en aning bättre sedan OS 3.0. Behöver ladda varannan dag vid lite användning (några korta samtal, sms och lite surfning). 3G och WLAN alltid på, Bluetooth avstängt.
Gissar att det är normalt när det gäller iPhone, det beror som sagt på hur man använder den. Stängs 3G av håller det något bättre.

När det gäller batteribyte så kan du ju följa dessa 16 steg om du vill göra det själv.

För att få det gjort av någon annan kolla här:
batteribyte

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-07 14:08
Ursprungligen av Scanwolf:

Har haft min iPhone sedan i oktober förra året och jag tycker att batteriet börjar tröttna. Numera måste jag ladda den dagligen vilket inte var nödvändigt i början. Hade tänkt vänta ut nästa års 4G HyperUltra (eller vad det nu blir...http://www.99.se/images/smilies/glad.png) innan jag byter men man kanske måste byta batteri dessförinnan. Känns som att batteriet tappat kraft snabbt, är det dåligt eller är det så här? Fler som har liknande erfarenheter?
Antar att man måste lämna in den för ett byte, vem gör det och vad kostar det?

Det kan ju vara så att du har skräp bakom kulisserna. Är den jailbreakad osv eller har du aldrig gjort det? Kan ju vara så att något från cydia ligger kvar då man inte riktigt kan lita på deras uninstaller enligt mig.

Nä jag har aldrig jailbreakat min iPhone. Jag lyssnar på musik när jag pendlar till ocg från jobbet, totalt kanske 1,5 tim per dag och emellanåt en hel del SMS men inte så mycket vanliga samtal. Men grejen är att jag märker en försämring på senare tid. Det brukade klara sej två dagar men nu får jag ladda i stort sett dagligen

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-10 15:10
Ursprungligen av Scanwolf:

Nä jag har aldrig jailbreakat min iPhone. Jag lyssnar på musik när jag pendlar till ocg från jobbet, totalt kanske 1,5 tim per dag och emellanåt en hel del SMS men inte så mycket vanliga samtal. Men grejen är att jag märker en försämring på senare tid. Det brukade klara sej två dagar men nu får jag ladda i stort sett dagligen

Här ahr du en länk so förklarar hut ett sådant här batterie funkar How to prolong lithium-based batteries så har du laddat den många gånger så är det nog så att ditt batterie är trött tråkiga är bara att din garanti ryker om du gör så.

1
Bevaka tråden