Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firmware i USA (3.0?)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-08-07 17:29

Vilken firmwire/firmware får man om man köper en iPhone i nuläget i USA? Jag antar att man får en 3.0 eftersom 3.1 är beta och därav kan man ta bort operatörslåset?

Vill bara få det bekräftat innan jag köper den.

Med vänliga hälsningar
Henrik

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-07 17:43

Ja varför skulle det vara 3.1 om det är beta? Det kan vara så att om du får en dagsfärsk så är det möjligt att det är 3.0.1 men den går att låsa upp då det var så små ändringar. Det vara bara en uppdatering för ett säkerhetshåll angående sms.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-08-07 20:54
Ursprungligen av Exstaz:

Ja varför skulle det vara 3.1 om det är beta? Det kan vara så att om du får en dagsfärsk så är det möjligt att det är 3.0.1 men den går att låsa upp då det var så små ändringar. Det vara bara en uppdatering för ett säkerhetshåll angående sms.

Tack för hjälpen, det besvarade mina frågor.

Ursprungligen av Capeman:

Firmwire?

Spam? Ganska uppenbart vad jag menade. Skriv hellre inget alls om du inte har något vettigt att skriva, tack.

Firmwire?

iPhone OS 3.0 är inte en firmware. Firmware är en mycket hårdvarunära programvara, som utför ett fåtal basala funktioner och inte förändras (annat än vid firmware-uppgraderingar). Den ligger mellan hardware och software.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-08-09 22:03

* raderar några inlägg, tänk på att forumet inte är en chat, vill ni munhuggas så gör det via PM *

1
Bevaka tråden