Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MMS på 2G

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-08-10 14:57

Ska tydligen funka - MMS on 2G (os3.0) with default SMS/MMS app - Hackint0sh

Vet inte om det diskuterats tidigare då jag vart borta hela sommaren, men sökfunktionen visade inget.. Någon som testat?

Sök på "ActivateMMS2G"

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-10 15:15
Ursprungligen av wckd:

Ska tydligen funka - MMS on 2G (os3.0) with default SMS/MMS app - Hackint0sh

Vet inte om det diskuterats tidigare då jag vart borta hela sommaren, men sökfunktionen visade inget.. Någon som testat?

Jätte gammalt, men detta gör att ditt batteri kommer sugas ut snabbare än du hinner blinka tyvärr. Så jag råder dig inte att köra med detta och det finns trådar för detta redan.

Ursprungligen av Exstaz:

Jätte gammalt, men detta gör att ditt batteri kommer sugas ut snabbare än du hinner blinka tyvärr. Så jag råder dig inte att köra med detta och det finns trådar för detta redan.

Inte för mig.
Drar aningen mer batteri, det är det enda. Inget som är ett problem känns det som.

Ursprungligen av theplague:

Inte för mig.
Drar aningen mer batteri, det är det enda. Inget som är ett problem känns det som.

Tycker det är rätt fult av Apple att göra så här, att medvetet inaktivera vissa funktioner, när det inte finns någon egentlig anledning.

MMS borde vara standard på alla deras telefoner, det ska inte vara en "premium"-funktion, det finns ju på alla simpla telefoner idag.

Ursprungligen av Patrik D:

Tycker det är rätt fult av Apple att göra så här, att medvetet inaktivera vissa funktioner, när det inte finns någon egentlig anledning.

MMS borde vara standard på alla deras telefoner, det ska inte vara en "premium"-funktion, det finns ju på alla simpla telefoner idag.

Jag håller med.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-10 16:48
Ursprungligen av Patrik D:

Tycker det är rätt fult av Apple att göra så här, att medvetet inaktivera vissa funktioner, när det inte finns någon egentlig anledning.

MMS borde vara standard på alla deras telefoner, det ska inte vara en "premium"-funktion, det finns ju på alla simpla telefoner idag.

Det är nog så AT&T inte hade mms stöd tidigare och har det nu endast på 3g nätet och inte på gprs/edge nätet vilket gör att dom inte kommer koda in det som stöd.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-08-10 19:00

Se inlägg från theplague.

*låst*

/Admin

1
Bevaka tråden