Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ej aktivera

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-10 15:39

Jag har tidigare gått igenom alla steg med unlock och jailbreak på min hustrus f.d. Telialåsta 3G 8GB så jag tycker väl att jag borde ha lärt mig vid det här laget... jag köpte mig en jailbreakad och upplåst 3G 16GB och men misstänkte efter ett tag att allt inte var 100% utfört så jag tänkte göra om det från steg 1. Blåste den ren och uppdaterade till 3.0.1 men vid uppstart kräver den SIM kort från "rätt" operatör, varken Telia/Telenor (utan pinkod) eller dessa två med RebelsSim-kort fungerar och jag har ingen aaaaning om vilken operatör som kan vara den rätta...

Itunes ger mig meddelandet:

"iTunes kan inte aktivera iPhone eftersom SIM-kortet antingen inte är isatt eller kräver PIN-kod"

Snälla, kan någon ge mig en fingervisning om hur jag går tillväga innan jag blir alldeles kallsvettig av frustration och skam...:'(

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-08-10 16:32

Är rebelsim uppdaterat för den senast os-versionen för iphonen då?
Jag har ett rebel som bara är uppgraderat för att klara av första os-versionen, suger lite för jag kan inte uppdatera mobilen och få alla nya godbitar som har kommit.
Och när jag ska synka mobilen med itunes så måste jag sätta på den i flyg-mode (vad det nu heter) annars går det inte.

Sen så är det vell att alla upplåsningprogram osv inte heller är gjort för den allra senaste os-versionen. Om du kan så nedgradera till gammal version av operativsystemet och se om det funkar.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-10 16:45
Ursprungligen av broel:

Är rebelsim uppdaterat för den senast os-versionen för iphonen då?
Jag har ett rebel som bara är uppgraderat för att klara av första os-versionen, suger lite för jag kan inte uppdatera mobilen och få alla nya godbitar som har kommit.
Och när jag ska synka mobilen med itunes så måste jag sätta på den i flyg-mode (vad det nu heter) annars går det inte.

Sen så är det vell att alla upplåsningprogram osv inte heller är gjort för den allra senaste os-versionen. Om du kan så nedgradera till gammal version av operativsystemet och se om det funkar.

DU kan låsa upp 3.0.1 och 3.0 då det är samma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-10 18:10

Så, ett RebelSim som klarar 3.0.1 är mitt enda hopp?? Alt. lyckas nedgradera nuvarande OS till en lägre version (fortfarande utan att komma förbi aktiveringen/in i telefonmenyerna)

Senast redigerat 2009-08-10 18:35
Ursprungligen av FreddeB:

Så, ett RebelSim som klarar 3.0.1 är mitt enda hopp?? Alt. lyckas nedgradera nuvarande OS till en lägre version (fortfarande utan att komma förbi aktiveringen/in i telefonmenyerna)

Har du testat att jailbreaka?
(och köra ultrasn0w?)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-10 21:18

hade varit kalasfint om jag bara hade kommit förbi första steget efter uppgradering/restore till 3.0.1, dvs förbi första screenen... Se här: http://www.techiechips.com/wp-content/uploads/image/Iphone-3g-activating-graphic1.jpg

Som en sista utväg tänkte jag använda mitt gamla RebelSim som fungerar till 2.1 och testade att nedgradera via QuickPwn men fick Error 20 i iTunes - icke tillåtet...=/

Det där ser ut som skärmen som kräver att du ska mata in din pin-kod!
Har du provat att göra det

Senast redigerat 2009-08-10 21:44
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-10 21:40

Nej, det är skärmen som möjliggör uppringning av de internationella nödnumrena, dessa kan du ringa även utan SIM kort.

Telefonen släpper inte in mig med mindre än att jag stoppar i ett SIM-kort från rätt operatör, jag har dock ingen aning om vilken operatör det gäller så om inte Mumien.se kan fixa detta så är detta min dyraste tegelsten någonsin =(

Nja, om du trycker på "unlock" så får du säkerligen möjlighet att mata in din pinkod!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-10 21:46

Tack för ditt inlägg men jag har ingen pin-kod på mina kort - och jag har alltså lyckats låsa telefonen till en okänd operatör...

Ursprungligen av FreddeB:

Tack för ditt inlägg men jag har ingen pin-kod på mina kort - och jag har alltså lyckats låsa telefonen till en okänd operatör...

Och, återigen, vad händer om du försöker jailbreaka och köra ultrasn0w?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-10 23:15

Theplague, tack - det löste sig till slut med en vanilla jailbreak, men först efter att ha försökt sätta den i DFU mode i över en timmes tid. *sigh*

1
Bevaka tråden