Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Moog Voyager problem!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Osc 2 har flippat ur på min Minimoog Voyager RME, finns det någon som känner igen det här beteendet och som kan ha en susning om vad man ska göra åt det?

YouTube - Moog Voyager problem

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-11 20:14

Det ser ut som att synten tror att du flippar oktav-switchen snabbt mellan det den står på och det lägsta värdet. Det låter så också... Jag gissar på glapp någonstans i panelen eller mellan panelen och själva syntdelen. (Fast jag har aldrig varit inne i någon Voyager, neriks vet nog bättre.)

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-12 01:04

Voyager'n är ganska komplex så problemet kan säkerligen uppstå p.g.a av lite olika faktorer. Jag skulle gissa på att det är glapp i någon kontakt mellan frontpanelen kretskort och digitalkortet. Även omkopplaren skulle kunna vara en tänkbar felkälla ...

Har du garanti kvar så öppna absolut inte synten utan lämna den istället till din återförsäljare.

min hade det där (herregud den verkar ha haft allt). den fladdrade till över oktaverna när man använde oktavswitchen. reparatören beställde nya switchar från amerika fick dom men tyckte ändå originalswitcharna var så bra kvalitét så han fixade till dom o i slutändan visade det sig att det trots allt var en kortslutning mellan två grejer inuti (nåt metallhölje o kretskortet har jag för mig ungefär som frebrik tippade) som störde scanningen av switchen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-13 07:21

Min brukar balla ur lite och hoppa runt bland oktaverna när man inte har använt den på ett tag. Själv gissar jag på att det är oxid men man vet aldrig. Ratten kanske är uppbyggd så att det inte går att kortsluta mellan de olika metallblecken. Då får man väl be till jebus att man inte behöver operera.

1
Bevaka tråden