Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vista uppdatering loopar på MBP

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-11 22:05

Har en MBP 17" (modell nov 2007) där jag kör dual boot med Vist. Härtill är jag nödd och tyvungen, jag behöver vissa program i Windows miljö.

Satt och jobbade på Vista ikväll och stängde ner för mat. Efter uppstart senare så höll den på med uppdatering av Vista uppdatering 3 av 3 0% klar, omstart och så fortsatte det en dryg halvtimme. Till slut insåg jag att den hade hängt sig och höll ner F8 under omstart för att få upp startmeny. Prövade först med senaste fungerande konfiguration, men samma problem. Provade då att starta i felsäkert läge, en till min förvåning kom jag tillbaka till uppdateringen i alla fall.

Strul, nu kan jag alltså inte boota i Vista och därmed inte ställa tillbaka uppstarten till OS X. Eftersom jag har Undercover och lösenordsskydd på Firmware kan jag inte boota direkt från OS X. Lösenordet är givetvis hemma och jag är på resande fot och måste bli klar med ett jobb i morgon. Några bra tips ??

Har tyvärr ingen lösning på detta problem, bara ett tips för framtiden: ..Låt inte Windows installera uppdateringar automatiskt i bakgrunden, speciellt inte på en laptop som ibland går på batteri (som skulle kunna dö mitt i en uppdatering). Det verkar underligt om Vista skulle satt igång en autouppdatering i batteriläge, det brukar inte hända.

Välj instället att få info om nya uppdateringar men själv välja när du vill installera dem.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-12 11:01

Uppdatering:

MBP:n gick inte på batteri, det är ett absolut no-no att installera eller uppdatera program och särskilt operativsystem på batteri. Det var en helt normal omstart. Jag har automatiska uppdateringar till eftersom jag sällan kör Vista på batteri (kör Vista så lite som möjligt, men det går inte alltid att komma runt). Det verkar tyvärr som om uppdateringen har gått snett, Vista går inte att starta, inte ens i felsäkert läge. Kan vara dags för recovery console när jag kommer hem, eller i värsta fall ominstallation.

Jag har i alla fått tag i mitt FW lösenord så att maskinen är omstartad i OS X. Senaste uppdateringen till Word 2008 gör att det nog fungerar att editera 2007 dokumentet i 2008. Det jag saknar är Visio, någon som har koll på något bra UML verktyg till OS X

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2009-09-09 20:10

Sitter själv med en dator som gör så, tydligen ett fel orsakat av F-Secure/Telia "säker" surf:
"Loop" vid uppdatering

1
Bevaka tråden