Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TheSixtyOne

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-17 18:29

Det här är inte nån viral marketing, men jag stötte på den här sidan för ett tag sen och den verkar inte alls ha diskuterats. Det är en promotionsite som myspace, trig, m.fl. men med ett lite annorlunda upplägg, det påminner om onlinespel med olika "quests" att göra och man kan nå olika nivåer.

Jag har bara flummat runt lite på siten ännu och inte laddat upp nån musik men det verkar vara ett rätt intressant koncept för att få användarna att engagera sig. Kvaliteten på musiken är faktiskt överraskande hög även om det verkar vara en stor övervikt åt mera traditionell popmusik.

Nån mer som har testat den och laddat upp sin musik och kan säga nåt om hur pass bra det funkar, hur lätt det är att drunkna i bruset och så?

thesixtyone - a music adventure är url:en

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-08-18 08:39

Reggade en sida igår innan jag la mig att sova och kunde glatt konstatera att det hänt lite saker redan under natten. Fattar inte upplägget riktigt, men det verkar kul och framför allt så verkar det ju som att man kan få folk att lyssna.

Fredrik Jonasson & The Hoarse Horses's music on thesixtyone

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-08-21 23:12

Gillar upplägget mycket och tycker dessutom att det är väldigt bra musik man presenteras för. Finns inga möjligheter för artister att spamma, så gillar ingen ens musik så syns man inte.

Är mycket nöjd med en nördsida där det inte BARA är en massa skum electronica.

Gillas skarpt!

Har också reggat två projekt nu. Min enda hangup hittills är att man i princip måste ha två konton för att ha full glädje av sajten - som artist och som lyssnare. Det verkar inte gå att både vara artist som laddar upp musik, och någon som lyssnar på mycket musik, vilket är konstigt för mig. garageband.com löste det på ett smidigare sätt.

Har också testat att regga bandet där nu. Fattar inte så mycket än, får kolla runt lite mer!, men allt nytt kan ju va kul att testa...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-08-22 10:34

Man fattar inte riktigt, android... haha... men man hittar mycket musik!

Introvert: See your point, men jag gillar att det inte blir en massa artister som kommer och "nu har jag lyssnat på dig och gett dig creds, nu kan du väl göra det samma för mig?".

Artister är artister och lyssnare är lyssnare. Me like.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-22 13:23

Gött, jag ska hjärta era låtar Ska försöka få upp min egen musik också vad det lider. Men som introvert säger så kanske det bästa är att ha två konton, ett artistkonto och ett lyssnarkonto.

Jo, det verkar så. Har fått tips om att kolla in What artists should know about thesixtyone ? Passive Promotion för att förstå hur man bör bete sig som artist...

Enligt det så bör man egentligen först skapa lyssnarkonto och nätverka lite, och sedan fixa ett artistkonto. Och sedan tydligen bara lägga upp nån enstaka låt ibland så att folk hinner med... Annorlunda, men intressant imho.

Hupp, upptäckte just att vår låt Strangething kommit upp på sajten "på riktigt". Vet inte riktigt om det är så hemskt mycket att hurra över eller inte, men det känns kul iaf! Borde kunna generera lite fler lyssnare.

1
Bevaka tråden