Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som testat Prophet 08 sound editor?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå där!

Är det någon här som använder prophet 08 sound editor?
Funkar den bra?
Använder ni den mycket eller känns det som att man klarar sig utan den?
Som sagt lite utlåtande hade varit trevligt!
Tycker ju att editorn borde ingå när man köper synthen - men det verkar bara gälla vid köp av SE-versionen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-20 11:51

Använder den främst för sequencern vilket jag tycker är smidigare samt vissa funktioner som finns i undermenyer (t.ex. osc slop). Också lite snabbare att döpa ljud. Den är absolut inte nödvändig men kostar å andra sidan inte så mycket så det kan nog vara värt det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-20 13:37

Jag fick med den till min 08SE men har bara testat den några gånger. Synthen har ju redan rattar så...

Jag använder det ganska mycket till seq, men också för att döpa och hantera ljudbanker. Varje ljud kan även mappas in i katerogier för snabbsök (ex syntbas, pads, brass) etc vilket är bra när man vill söka ljud.

Upplever dock att det är lite rörigt, har ibland av misstag skrivit över ljud som sedan inte gått att få tillbaka.

Är det lättare att flytta o spara ljud med editorn? Det är lite dumt att man inte kan välja vart ljud ska sparas när man vill få över nya patcher till synthen från datorn via midi...

1
Bevaka tråden