Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trumplatta

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-08-27 08:53

Hej hej

jag är ute efter en trumplatta som jag kan använda som controller till ableton, vill kunna spela på den med trumpinnar.

Vilken borde jag köpa?
tack på förhand

värme

Alesis control pad - jag är nöjd med min iaf

Köp även till Zildjians "Anti Vibe" trumpinnar, de är dyra men tar upp vibrationerna från stumma eltrumplattor, ger mer kontroll (och mindre förslitningsskador om man nu skulle spela dygnet runt..)

  • Medlem
  • 2009-08-27 15:26

säljs control pad fortfarande? trodde enbart performance pad såldes

Har fått detta tips av fler också så det ska definitivt kollas upp..tack
värme

Ja den verkar omöjlig att få tag i i Europa. Jag köpte min bra begagnad nyligen.
Performance Pad finns på Thomann för drygt 2000kr.
Fördelen med Control Pad är att den har USB (förutom MIDI). Jag låter datorn driva Control Paden via USB och kör "Battery" på datorn. Grymt smidigt och enkel setup. Sen har den väl ett par triggingångar fler.

Performance har väl fördelen att den kan köras fristående med de interna trumljuden (som är ganska trista dock) och har metronom inbyggd. Bra för övning om inte annat.

Sen så misstänker jag att alla trumplattor för eller senare börjar trigga dåligt och går sönder oavsett märke men det får man väl leva med.

Kolla även efter Alesis "systermärke" "ION", de säljer performance pad med annan färg och märke plus billgiare pris annars samma innehåll. Dock även där enbart i USA vad jag sett.

  • Medlem
  • 2009-08-27 23:39

tack för alla tips. nah det får bli en controller pad. usb känns viktigt.
Nu blir det till att dammsuga begagnat marknaden efter en

värme

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-28 21:21

har inte roland en "sköldpadda" som man kan trumma med pinnar på } inte bara fingrarna!?

\\

  • Medlem
  • 2009-08-29 19:51

sköldpaddadn bilr väl ganska liten?
Nu blev det en control pad, så det är bara att vänta på posten.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-01 02:33
Ursprungligen av gazt:

sköldpaddadn bilr väl ganska liten?
Nu blev det en control pad, så det är bara att vänta på posten.

jo det blir lite väl mkt precisions~trumm på dom nog ;}
-- NAIS att du fann nåt som borde funka!

Var köpte du den?
Rolands plattor är bra vad jag hört men brukar kosta väldigt mycket. Själv gillar jag det klassiska fyrkantiga utseendet som octapad och contralpad har.

  • Medlem
  • 2009-09-01 08:30

Notera att den här tråden kommer försvinna snart, och inga nya inlägg sedan i söndags kväll kommer överföras till 99musik.se.

99musik lämnar 99.se, och finns snart som ett eget forum.

1
Bevaka tråden